آفتاب

بازیگر «نارنجیغ» جای ۶ نفر بازی می‌کند

بازیگر «نارنجیغ» جای ۶ نفر بازی می‌کند

نمایش «نارنجیغ» که مونودرامی معمایی است و ناملایمات اجتماعی را با زبانی طنز به نقد می کشد از ۷ اردیبهشت اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می کند.

بهادر آذری کارگردان «نارنجیغ» درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: «نارنجیغ» در حقیقت ترکیبی از لقب شخصیت اصلی داستان و اتفاق مهمی که در نمایش رخ می دهد، است. با وجود اینکه از نام نمایش این ذهنیت به وجود می آید که کار ممکن است رگه هایی از فانتزی داشته باشد اما اینطور نیست و نمایش «نارنجیغ» اثری رئالیستی است که ناملایمات اجتماعی را به تصویر می کشد.

وی افزود: این نمایش از ۷ تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مدت زمان ۴۰ دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می رود. در «نارنجیغ» با زبان کنایه و استعاره فقر و اعتیاد را در جامعه به نقد می کشد. این کار ۶ شخصیت دارد که نقش همه آنها را یک بازیگر ایفا می کند در حقیقت این نمایش یک مونودرام معمایی است که رگه هایی از کمدی نیز در آن دیده می شود.

این کارگردان جوان درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایش داستان پسری است که ساعت ۱:۳۰ صبح زمانی که دارد آشغال های منزلش را بیرون می گذارد شاهد یک اتفاق دلخراش می شود که این اتفاق زندگی اش را تحت الشعاع قرار می دهد.

آذری در پایان درباره طراحی صحنه و فضاسازی نمایش توضیح داد: «نارنجیغ» نمایشی کاملا رئالیستی است و هیچ فانتزی و توهم غیر قابل باوری در آن رخ نمی دهد. طراحی صحنه نمایش را خودم برعهده داشتم و تلاش کردم طراحی ساده و کاربردی در کار وجود داشته باشد. در این نمایش فضاسازی کوچه و منزل از طریق یک صندلی چوبی قدیمی و دو تیر چراغ برق در صحنه ایجاد شده است.

نمایش «نارنجیغ» از ۷ تا ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (چهارراه ولیعصر) به صحنه می رود.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده و بازیگر: محمدرضا سجادیان، باصدای: تینو صالحی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مارال عظیمی، انتخاب موسیقی و افکتور: لیلی شجاعی، عکاس: آرزو بختیاری، مائده بارگیران، روابط عمومی: نوید آغاز، مدیر صحنه: احمد ابوالفتحی، طراح پوستر و بروشور: فروغ یعقوبی، تبلیغات: زیر گروه تبلیغات تیوال، باسپاس ویژه از: تینو صالحی، روح الله جعفری، محمد عمروآبادی.

کد N800781

وبگردی