آفتاب
جعفری:

بعد از مجازات دو مامور عربستان، حج‌عمره باید عزتمندانه ادامه یابد

بعد از مجازات دو مامور عربستان، حج‌عمره باید عزتمندانه ادامه یابد

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موجود (عج) گفت: بعد از اینکه آن دو مامور خاطی عربستان به اشد مجازات رسیدند باید حج عمره به صورت عزتمندانه ادامه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تعلیق حج عمره به دنبال حادثه اخیر فرودگاه جده اظهار کرد: حضور شیعیان در مکه یک موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد ولی عده‌ای می‌خواهند با این رفتاری که دولت عربستان داشت حج عمره را تحت‌الشعاع قرار دهند و کاری کنند که حج عمره به طور دائم برداشته شود.

وی با تاکید بر این‌که «عده‌ای می‌خواهند تعلیق حج عمره را بزرگنمایی کنند و به نوعی تسویه حساب‌های شخصی خود را در این مساله انجام دهند» گفت: این مطلب که می‌توان هزینه حج عمره را صرف امور خیر و محرومان کرد کاملا درست است، ولی فراموش نکنیم که هزینه‌هایی در کشور ما رد و بدل می‌شود که اگر جلوی این هزینه‌ها گرفته شود به راحتی می‌توان به محرومان کمک کرد.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موجود (عج) اضافه کرد: مسئولین ما باید با احساس مسئولیت و بدون اینکه احساسی عمل کنند این مساله را بررسی کنند. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که در حج به روحانیون و مردم ما زیاد توهین می‌شد که باید زودتر از اینها این مساله را بررسی می‌کردند و با کشور عربستان برخورد می‌کردند تا کار به اینجا کشیده نشود.

جعفری خاطرنشان کرد: اخیرا در برخی شبکه‌های اجتماعی نقل شده که این هتاکی که صورت گرفته هدایت شده بوده و برخی از وهابی‌های عربستان می‌خواستند که شیعیان دیگر در مکه و مدینه نباشد. ما نمی‌دانیم این حرف تا چه حد صحت دارد، ولی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. فراموش نکنیم شاید دست‌هایی پشت پرده برای تعلیق حج عمره وجود داشته است.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موجود (عج) در ادامه با بیان این‌که « آثار مثبت حضور در مکه بسیار بیشتر از آثار منفی آن است و ما خواستار حضور عزتمندانه زائران ایرانی در حج و سایر عتبات عالیات هستیم» گفت: سیاست خارجی ما و سازمان حج و زیارت باید این مساله را به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم اینگونه مشکلات از بین برود باید مسئولان بالادست هر دو کشور به بحث و گفت‌وگو بپردازند. صرف حرف زدن چند وزیر کار به جایی نمی‌رسد. آنها اگر به زائران و پاستورت ایرانی توهین کنند یعنی به تمام مسئولین و مردم ما توهین کرده‌اند. ما خواستار این هستیم بعد از اینکه آن دو مامور به اشد مجازات رسیدند حج عمره به صورت عزتمندانه ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N800721

وبگردی