آفتاب
پنتاگون:

تغییر مسیر ناوگان ایرانی، از تنش ها کاست

تغییر مسیر ناوگان ایرانی، از تنش ها کاست

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تغییر مسیر کشتی های ایرانی که گفته می شد به سمت یمن در حال حرکت هستند، از میزان تنش ها و نگرانی ها کاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استیون وارن» یکی از سخنگویان پنتاگون گفت: این ناوگان کشتی های ایرانی که 9 ناو کشتی باری در آن حضور دارند، همچنان در آب های بین المللی راه خود را به سمت ساحل عمان و شمال شرق ادامه می دهند.

وی از بیان این که این ناوگان در حال بازگشت به ایران است خودداری کرد و افزود: ارتش آمریکا از قصد این ناوگان بی اطلاع است و هر زمانی احتمال دارد که آنها بار دیگر مسیر خود را تغییر دهند. وارن با اشاره به این که تغییر مسیر ناوگان ایرانی به کاهش تنش ها کمک کرد، گفت: فکر می کنم منصفانه باشد بگوییم که این اقدام باعث تنش زدایی از برخی مسائلی شد که در ابتدای هفته درباره آن سخن گفته می شد.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه هفته گذشته گفت که واشنگتن به ایران درباره ارسال تسلیحات برای یمن که می تواند حمل و نقل و تجارت در خلیج عدن را تهدید کند، هشدار داده است.

پیشتر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفته بود واشنگتن نگران است این ناوگان ایرانی تسلیحات پیشرفته ای را برای انصارالله یمن حمل کنند. گفتنی است روز سه شنبه یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشد، اظهار داشت ناوگان ایرانی مسیر خود را از سمت یمن به سمت عمان تغییر داده اند.

کد N800672

وبگردی