آفتاب

اتهامات جدید دبیر کل ناتو به روسیه در مورد بحران اوکراین

اتهامات جدید دبیر کل ناتو به روسیه در مورد بحران اوکراین

دبیر کل ناتو از تقویت چشمگیر نیروهای نظامی روسیه در مرز این کشور با اوکراین خبر داد و گفت، این مساله باعث می شود جدایی طلبان حامی مسکو در شرق اوکراین دست به حملات جدید بدون هشدار قبلی بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ینس استولتنبرگ"،‌ دبیر کل ناتو گفت، روسیه به طرز چشمگیری پشتیبانی از شورشیان شرق اوکراین را افزایش داده و به رغم توافق برقراری آتش بس در اوکراین، به آنها آموزش ها و تجهیزات پیشرفته از جمله در زمینه پهپادها داده است.

در عین حال مقامات روسیه نیز گفتند، مربیان ارتش آمریکا نیز مشغول آموزش دهی به نیروهای گارد ملی اوکراین در زمینه تکنیکهای جنگ شهری در همان مناطقی در شرق اوکراین که درگیری ها در یک سال گذشته جریان داشته،‌ هستند.

در واشنگتن وزارت امور خارجه آمریکا ادعای روسها مبنی بر این که مربیان آمریکایی در خط مقدم درگیری در شرق اوکراین حضور دارند را رد کرده و گفت همه فعالیتهای این مربیان در غرب اوکراین در نزدیکی مرز لهستان انجام می شود.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: ما بالغ بر 20 سال است که چنین فعالیتهایی دراوکراین داریم. و ادعای روسیه مضحک است.

دبیر کل ناتو گفت: اقدامات گزارش شده روسیه در نزدیکی مرز اوکراین توافق آتش بسی که در شرق اوکراین اعلام شد را تضعیف کرده و ناقض توافقات مینسک که توسط مسکو اجرایی شد، است.

وی تصریح کرد بیش از 1000 قطعه تجهیزات نظامی روسی شامل تانک، توپخانه و واحدهای دفاع هوایی در ماه گذشته میلادی به مرز اوکراین انتقال یافت است.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد: این کار دلایلی برای نگرانی زیاد به وجود آورده و جدایی طلبان را قادر می سازد بار دیگر بدون هشدار قبلی دست به حمله بزنند.

انتهای پیام

کد N800143

وبگردی