آفتاب

کشته شدن 2 گروگان ایتالیایی و آمریکایی در حمله پهپادی آمریکا در پاکستان

کشته شدن 2 گروگان ایتالیایی و آمریکایی در حمله پهپادی آمریکا در پاکستان

مقامات آمریکایی فاش کردند، در حمله یک پهپاد آمریکایی به یک مقر عوامل القاعده در پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان یک گروگان آمریکایی و یک گروگان ایتالیایی به طور ناخواسته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو گروگان چندین سال بود که در اسارت این نیروها قرار داشتند.

در عین حال رویترز فاش کرد که باراک اوباما،‌رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت کامل همه عملیاتهای ضد تروریستی از جمله این عملیات را بر عهده گرفته است.

مرگ این دو گروگان شکستی برای برنامه عملیاتهای پهپادی آمریکا است که شبه‌نظامیان افراطی را در افغانستان، پاکستان و دیگر کشورها هدف قرار می دهد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند در حمله یک پهپاد آمریکایی در ماه ژانویه "وارن وینستاین"، امدادرسان آمریکایی که از سال 2011 تاکنون در اسارت القاعده بوده و همچنین "جیووانی لوپورتو"، فرد ایتالیایی که در سال 2012 در پاکستان مفقود شد، در کنار "احمد فاروق"، فرد آمریکایی الاصلی که یکی از رهبران القاعده بود، کشته شدند.

همچنین به گفته این مقامات "آدام گادان"، یک عضو آمریکایی القاعده که در آمریکا به خیانت متهم شده بود نیز در یک حمله دیگر به یکی دیگر از اردوگاه های القاعده که پنج روز بعد انجام شد، کشته شد.

در همین حال اوباما اعلام کرد که دستور به بازبینی کامل این مساله را داده تا تضمین شود چنین اشتباهاتی مجددا رخ ندهد. اوباما به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: من عمیقا از این اتفاق متاسف هستم. من به نمایندگی از دولت آمریکا عمیق ترین عذرخواهی را از خانواده های آنها اعلام می‌کنم.

انتهای پیام

کد N800080

وبگردی