آفتاب
رسانه های اسرائیلی:

«محمود عباس» از سفر به غزه مي ترسد

«محمود عباس» از سفر به غزه مي ترسد

رسانه های اسرائیل با اشاره به تنش سیاسی بین حماس و تشكيلات خودگردان فلسطین، مدعی شدند ابومازن از سفر به غزه هراس دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات نظامی این رژیم مدعی شدند محمود عباس از سفر به غزه مي ترسد. وی از سال 2007 وارد غزه نشده و شک و تردیدهایی وجود دارد که به عنوان رئیس جمهور بتواند در دوره حیات خود وارد این منطقه شود. این رسانه ها اين پرسش را مطرح کردند كه اگر وي وارد غزه شود، آيا از سوی هزاران شهروند غزه مورد استقبال قرار می گیرد و این که آیا حماس با این موضوع موافقت خواهد كرد؟

«محمود عباس» که اخيرا به روسیه سفر كرده، مدعی شد اگر وارد غزه شود مورد استقبال هزاران نفر قرار می گیرد. او خود را در نظر شهروندان غزه رئیس جمهور قانوني می داند در حالی که جنبش حماس معتقد است عباس جایگاه خود را به عنوان رئیس جمهور از دست داده است.

«محمود عباس» می گوید هزاران نفر از اهالي غزه برای شنیدن سخنرانی اش در یادبود وفات «یاسر عرفات» که تلویزیون آن را پخش کرد، جمع شده بودند و سخنرانی او را گوش دادند. 

وي از برنامه ای که گفته می شود حماس آن را ترتیب داده و در آن مدعی شده که «محمود عباس» می خواهد با همکاری رژيم اسرائیل حکومت خودگردان مستقلی را در نوار غزه تشکیل دهد، انتقاد کرد و ادعای خود را مبنی بر اینکه حماس انتخابات جدید فلسطینی را به تعویق می اندازد، تکرار کرد.

در همين حال «مأمون أبو شهلا» وزیر کار فلسطین پیش بینی کرد که «محمود عباس» به زودی از غزه دیدن کند، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، مهمان جنبش حماس نخواهد بود زیرا نه حماس او را رئیس جمهور قانوني می داند و نه وي حاکمیت حماس بر غزه را قبول دارد.

از سوي ديگر، نظرسنجی مرکز پژوهش های سیاسی فلسطین نشان مي دهد که در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فلسطین، «محمود عباس» 46 درصد و «اسماعیل هنیه» 52 درصد آراي غزه را کسب خواهند کرد.

کد N799992

وبگردی