آفتاب
معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان خبر داد

ارایه پیشنهاد مجازات جایگزین برای زنان زندانی معتاد

ارایه پیشنهاد مجازات جایگزین برای زنان زندانی معتاد

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری از ارائه پیشنهاد مجازات جایگزین برای زنان زندانی معتاد با محکومیت کمتر از 91 روز به ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و وزارت دادگستری خبر داد و گفت که این معاونت در حال پیگیری موضوع است.

سوسن باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تمرکز معاونت متبوعش بر چند حوزه مثل خانواده، سلامت و آسیب‌ها به صورت خاص همچنین گفت که کار در حوزه آسیب‌ها در زمینه اعتیاد و زنان بهبودیافته نیز حائز اهمیت است.

وی در ادامه از تلاشهای واحد حقوقی معاونت امور زنان و پیگیری خاص مسائل مربوط به کودکان هم خبر داد.

باستانی به برگزاری جلسات کمیته پیشگیری خشونت علیه زنان با همکاری سازمان بهزیستی و پزشکی قانونی و نیروی انتظامی هم اشاره کرد و گفت: قرار شده است هماهنگی‌هایی بین این حوزه‌ها صورت بگیرد و ما با توجه به آمارهای موجود، پیشگیری از اعتیاد را در اولویت قرار داده‌ایم.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان با اشاره به دیگر اقدامات و برنامه‌های این معاونت برای سال جاری، امضای تفاهم‌نامه با وزارت مسکن را یادآور شد و افزود: در زمینه ساماندهی وضعیت زنان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی هم برنامه‌هایی داریم.

باستانی در پایان با بیان اینکه «مسائل زنان با آسیب‌هایی مثل طلاق، اعتیاد و فقر مترادف شده است» گفت: هدف ما تغییر این نگاه بوده؛ بنابراین قرار است به دستاوردهای زنان بپردازیم که نقش رسانه‌ها در این زمینه پررنگ است.

انتهای پیام

کد N799990

وبگردی