آفتاب

نوبخت:طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیازمند تغییراتی است

نوبخت:طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیازمند تغییراتی است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که کلیات آن به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، نیازمند تغییراتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد محمد باقر نوبخت در جمع خبرنگاران در گچساران افزود: دولت با کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس موافق است، اما برخی تبصره‌ها و ماده‌های آن باید بازنگری شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: برخی از استانهای کشور شرایط اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارند.

معاون رییس جمهور عنوان کرد: امیدوارم با اصلاحاتی که در این طرح ایجاد می‌شود، این اشکالات رفع شود.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث می‌شود تا هزینه‌های تبلیغات جهت گیری شفاف‌ تری داشته باشد. همچنین نمایندگان مجلس معتقد هستند در صورت اجرایی شدن این طرح فرآیند انتخابات به گونه‌ای پیش خواهد رفت که احزاب و گروه های سیاسی قدرت عمل بیشتری پیدا کنند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین طی سخنانی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده درحال تلاش برای شکستن تحریم هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، محمد باقر نوبخت افزود:چهار میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت داریم اما هم اکنون یک میلیون بشکه تولید می‌کنیم.البته همین میزانی که تولید می‌کنیم فروخته می شود، اما پولش وارد کشور نمی‌شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هر برنامه‌ای که منجر به توسعه و ارتقاء جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد شود، بدون اغماض امضاء می‌کنم.

نوبخت تصریح کرد: دولت نسبت به ارتقاء استان کهگیلویه و بویراحمد احساس مسئولیت می‌کند.

وی ادامه داد: یک فرصت استثنایی در کشور ایجاد شده که باید برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از آن استفاده شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه انسانی بالایی برخوردار است و مجمع نمایندگان این استان در کشور زبانزد است.

نوبخت تأکید کرد: هر برنامه‌ای که موجب توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شود با کمال میل از آن حمایت می‌کنم و بر همین اساس منتظر طرح‌های خوب از سوی مدیران و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

نوبخت افزود: برای سال 94 با تخصیص‌های مناسب سعی خواهیم کرد عدالت را در این استان اجرا کنیم و نسبت به سایر استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد بهتر دیده شود و این عقب‌ماندگی تاریخی را جبران کند.

وی گفت: توسعه کشور بدون توسعه استانها شکل نمی‌گیرد و توسعه در توازن، تعادل و عدالت است که افزایش اعتبارات این استان حقش است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: عدالت حکم می‌کند که استان کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبارات بهتری نسبت به سایر استانهای کشور برخوردار شود تا عقب ماندگی های تاریخی این استان برطرف شود.

نوبخت بیان کرد: اهل دعوا و وقت کُشی نیستم و فرصت پرداختن به مسایل سیاسی را ندارم. همه ما فرزندان امام خمینی(ره) و پیروان مقام معظم رهبری هستیم و اماده خدمت رسانی به مردم و کشور نیز هستیم.

وی تصریح کرد: لایحه رتبه بندی فرهنگیان طی ماههای آینده انجام و تا مهر ماه اجرا خواهد شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین اضافه کرد: نظام پرداخت هماهنگ حقوق و دستمزد کارکنان دولت را بازنگری خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N799941

وبگردی