آفتاب
لاریجانی در گفتگو با همتای ترک:

حمله عربستان به یمن هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به جهان اسلام نداشت

حمله عربستان به یمن هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به جهان اسلام نداشت

رئیس مجلس با اشاره به کشتار مردم یمن توسط رژیم آل سعود گفت: این اقدامات، هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به بدنه جهان اسلام و به مخاطره افکندن صلح و ثبات منطقه در بر نداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جمیل چیچک» رئیس مجلس علیای ترکیه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تلفنی گفتگو کرد.

لاریجانی در این گفتگو، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه را دوستانه توصیف کرد و گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه، با تکیه بر اشتراکات فراوان موجود، دارای مناسبات دوستانه‌ای در زمینه‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به موضوعات منطقه‌ای از جمله بحران یمن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای بحران در یمن، بر این باور منطقی بود که تنها از طریق انجام گفتگوهای یمنی - یمنی و تلاش برای تشکیل یک دولت وحدت ملی، می‌توان به بحران در این کشور پایان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام عربستان سعودی در حمله نظامی به زیرساخت‌های اقتصادی یمن و کشتار مردم این کشور را اشتباهی راهبردی توصیف کرد و افزود: این اقدامات هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به بدنه جهان اسلام و به مخاطره افکندن صلح و ثبات منطقه در بر نداشت.

در ادامه این گفتگوی تلفنی، جمیل چیچک رئیس مجلس علیای ترکیه با اشاره به شرایط موجود در یمن، وخامت اوضاع در این کشور را غم‌انگیز و متاثرکننده توصیف کرد و گفت: باعث تاسف و نگرانی است که در یمن خون مسلمانان ریخته می‌شود و شرایط دشواری بر منطقه حاکم است.

وی تصریح کرد: ترکیه از روش حل بحران در یمن از طریق انجام گفتگوهای سیاسی بین طرف‌های درگیر، حمایت می‌کند و آن را حائز اهمیت می‌داند.

کد N799866

وبگردی