آفتاب
در حاشیه اجلاس جاکارتا و در دیدار با رئیس جمهور ویتنام:

روحانی: شرایط برای سرمایه‌گذاری ویتنام در اقتصاد ایران فراهم است

روحانی: شرایط برای سرمایه‌گذاری ویتنام در اقتصاد ایران فراهم است

رئیس جمهور گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی ویتنام نیز در پروژه های مختلف، از جمله در حوزه انرژی ایران مهیاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با رئیس جمهور ویتنام که امروز و در حاشیه اجلاس سران آسیا - آفریقا در جاکارتا (پایتخت اندونزی) انجام شد، با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران آماده سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات فنی مهندسی در ویتنام است، گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی ویتنام نیز در پروژه های مختلف، از جمله در حوزه انرژی ایران مهیاست.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این دیدار سرآغازی برای روابط بهتر میان دو کشور باشد، به مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرد و افزود: روند مذاکرات رو به پیشرفت است و اگر طرف مقابل انعطاف و اراده سیاسی لازم را داشته باشد، توافق دست‌یافتنی است.

روحانی سوابق ملت ویتنام در تلاش و ایستادگی در برابر متجاوز برای استقلال را تجربه‌ای ارزنده خواند و پیشرفت و رفاه مردم این کشور را خواست ملت و دولت ایران دانست.

تان سانگ: باید برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با تهران قدم‌های بزرگی برداریم

رئیس جمهور ویتنام نیز در این دیدار، با تأکید براینکه دو کشور منافع و دیدگاههای مشترکی در بسیاری از امور داشته و دارند، تصریح کرد: ویتنام برای توسعه روابط خود با ایران اهمیت ویژه ای قائل است و هانوی باید برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با تهران قدم های بزرگی بردارد.

«ترانگ تان سانگ» افزود: باید در خصوص منافع مشترک، صدای مشترکی داشته باشیم و ویتنام به عنوان کشوری که سال‌های طولانی قربانی حربه تحریم بوده، مشکلات اینگونه اقدامات علیه ملت ها را درک می‌کند.

وی همچنین با قدردانی از تهران به دلیل اجرای پروژه های بزرگ نفت و گاز، اظهار داشت: باید راههای تبادل کالا میان دو کشور نیز هر چه بیشتر تسهیل شود.

وی در این ملاقات از دکتر روحانی برای دیدار رسمی از هانوی دعوت کرد. 

کد N799670

وبگردی