آفتاب

رسانه‌ها از ادامه حملات هوایی سعودی‌ها به یمن خبر دادند

رسانه‌ها از ادامه حملات هوایی سعودی‌ها به یمن خبر دادند

ایرنا نوشت:

رسانه های خبری از دور جدید حملات جنگنده های رژیم سعودی به مواضع جنبش مردمی انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در شهر عدن خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری السلطه الرابعه، یک مقام محلی در استان عدن در جنوب یمن گفت: جنگنده های نیروهای ائتلاف در ادامه عملیات موسوم به «توفان قاطعیت»، بامداد پنجشنبه مواضع نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در مناطق خورمکسر و دارسعد را بمباران کردند.

از سوی دیگر نیروهای هوادار منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن نیز مواضع انصارالله در المعلا را با توپخانه گلوله باران کردند.

این منبع همچنین گفت: در پی حملات هوایی به شهر خور مکسر، صدای انفجارهای شدیدی از جمله در یک هتل در مسیر فرودگاه العریش شنیده شد.

براساس گزارش رسانه ها، نیروهای هوادار منصور هادی همچنین ورودی اصلی شهر المعلا را که نیروهای انصارلله و عبدالله صالح در آن مستقربودند، با توپخانه گلوله باران کردند.

از میزان تلفات احتمالی این حملات هنوز گزارشی منتشر نشده است.

هواپیماهای نظامی عربستان روز گذشته (چهارشنبه) با وجود اعلام توقف تجاوز به یمن، پنج بار به مواضع نیروهای جنبش مردمی انصارالله در جنوب یمن حمله کردند.

در حالی حملات هوایی بار دیگر شروع شده است که ائتلاف نیروهای عربی به سرکردگی سعودی ها، اخیرا از پایان تجاوز موسوم به توفاق قاطعیت و آغاز عملیات «بازگشت امید» به یمن خبرداده بود.

تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به مناطق غیرنظامی و مسکونی یمن که از 6 فروردین ماه آغاز شد، تاکنون هزاران کشته، زخمی و آواره برجا گذاشته است که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

عربستان همچنین از ارسال هر نوع کمک غذایی و دارویی به زخمی شدگان و مردم محاصره شده یمن جلوگیری می کند که این امر اعتراض نهادهای بین المللی را به همراه داشته است.

5252

کد N799539

وبگردی