آفتاب

تظاهرات در اعتراض به مرگ یک سیاهپوست دیگر آمریکایی

تظاهرات در اعتراض به مرگ یک سیاهپوست دیگر آمریکایی

هزاران تظاهرکننده در شهر بالتیمور آمریکا در اعتراض به مرگ یک جوان سیاهپوست که در پی جراحت و عدم رسیدگی پلیس به وخامت حالش جان خود را از دست داد، به خیابان‌ها آمده و خواستار برقراری عدالت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، تحقیقات خود درباره مرگ "فردی گری"، جوان 25 ساله سیاهپوستی که به سبب وخامت حالش به دلیل جراحت و عدم رسیدگی به وی حین بازداشت توسط پلیس، جان خود را از دست داد، آغاز کرده است.

در محل بازداشت این جوان سیاهپوست، هزاران تن از معترضان بالتیموری گرد هم آمدند تا یاد این جوان را زنده کنند.

این جوان 25 ساله سیاهپوست 12 آوریل 2015 توسط پلیس شهر بالتیمور آمریکا و در منطقه‌ای که کانون فعالیت‌ قاچاقچیان مواد مخدر بوده، دستگیر شد.

اگر چه هنوز مشخص نیست مرگ وی چگونه اتفاق افتاده، اما پلیس اعلام کرده که پیش از بازداشت، این جوان به همراه مرد دیگری شروع به دویدن کردند، اما نیروهای پلیس این جوان 25 ساله را دستگیر کرده و به دستانش دستبند زده و وی را به داخل ون پلیس انداختند.

آنتونی باتز، کمیسیونر پلیس بالتیمور نیز گفته که این جوان هنگام بازداشت از پلیس اسپری تنفسی خواست و چندین بار خواهان کمک‌های پزشکی شد و در نهایت به بیمارستان منتقل شد اما روز یکشنبه و یک هفته پس از بازداشت درگذشت. در نهایت پلیس علت مرگ وی را جراحت شدید ستون فقرات اعلام کرده است.

معترضان درشهر بالتیمور، خواستار پاسخگویی مناسب، مسئولیت‌پذیری و برقراری عدالت توسط پلیس شدند. تظاهرات دیگری نیز امروز (چهارشنبه) در محل بازداشت این جوان 25 ساله در بالتیمور برگزار شد و روز پنج‌شنبه نیز قرار است در مقابل ساختمان شهرداری بالتیمور تظاهرات اعتراضی دیگری صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N799451

وبگردی