آفتاب

مردم قطیف جنایات سعودی ها در یمن را محکوم کردند

مردم قطیف جنایات سعودی ها در یمن را محکوم کردند

اهالی شهر عوامیه در استان شرقی قطیف عربستان، شامگاه چهارشنبه با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز و با سر دادن شعارهایی علیه آل سعود حملات هوایی به یمن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عربی، شرکت کنندگان در این تظاهرات که شمار قابل توجهی از بانوان عوامیه نیز در آن حضور داشتند، حملات هوایی جنگنده های آل سعود علیه ملت یمن را به شدت محکوم کردند.

معترضان عوامیه همچنین با در دست داشتن تصاویری از آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» روحانی سرشناس شیعه، حمایت خود را از وی ابراز داشته و خواستار آزادی فوری وی شدند.

این در حالی است که از زمان آغاز سرکوب های رژیم آل سعود در استان قطیف، ده ها نفر به شهادت رسیده اند. گفتنی است، استان قطیف در سال های اخیر شاهد برپایی تظاهرات های متعددی علیه رژیم سعودی بوده است. مأموران امنیتی رژیم آل سعود همواره در حمله به خانه های فعالان ضد حکومتی در استان قطیف، از گلوله های جنگی استفاده کرده اند.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی همواره در مقابل جنایت های آل سعود علیه شیعیان و سایر اقلیت های دیگر در این كشور سکوت می کنند. منتقدان، بی توجهی غرب به این اقدامات رژیم سعودی را به علت قراردادهای تسلیحاتی سودآوری می دانند که غرب هر سال با ریاض منعقد می کند.

کد N799108

وبگردی