آفتاب

تقویم مسابقات تیم های ملی فوتبال ایران در سال ۹۴ اعلام شد

تقویم مسابقات تیم های ملی فوتبال ایران در سال ۹۴ اعلام شد

مسابقات بین المللی تیم های ملی رده های مختلف از فروردین تا اسفند سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون، فوتبال ایران در سال ۹۴ در حوزه بین الملل روزهای پرکار و شلوغی را به لحاظ برنامه ها و دیدارهای تدارکاتی و رسمی تیم های ملی پیش رو دارد، بطوری که نخستین بازی امسال از ۲ فروردین با حضور تیم ملی بزرگسالان بانوان در چین و برگزاری اولین دیدار این تیم مقابل ملی پوشان لائوس آغاز شد. ملی پوشان بزرگسال ایران به سرمربیگری مهناز امیرشقاقی در اولین بازی خود ۵ بر یک لائوس را شکست دادند اما در دومین دیدار با نتیجه ۱ بر صفر مغلوب تیم ملی چین تایپه شدند تا از حضور در مرحله بعدی مقدماتی المپیک ریو باز بمانند. البته تیم ملی بزرگسالان بانوان پس از حدود دو سال، فعالیت خود را از سر گرفته بود و حضور در این مسابقات و کسب نتایج ذکر شده باعث صعود ۷۵ پله ای ایران در جدول رده بندی فیفا شد.

در همین زمان و از دوم فروردین، تهران میزبان مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳سال آسیا و المپیک ۲۰۱۶ بود. امیدهای ایران دز گروه سوم مسابقات باید به مصاف تیم های نپال، فلسطین، افغانستان و عربستان می رفتند که در سه دیدار اول خود به ترتیب به نتیجه ۵ بر صفر، ۳ بر صفر و ۶ بر صفر به پیروزی رسیدند و در بازی آخر خود که تعیین کننده صدرنشین این گروه بود به مصاف تیم ملی عربستان رفتند و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک نتیجه را واگذار کردند تا به عنوان تیم دوم این گروه در مرحله بعدی مسابقات حاضر شوند. بازی های مرحله مقدماتی ۱۱ فروردین به پایان رسید و  مرحله دوم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳سال آسیا و المپیک ۲۰۱۶ از ۲۲ دی تا ۱۰ بهمن در کشور قطر پیگیری خواهد شد.

دیگر مسابقه رسمی فروردین ماه، بازی های قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۵ پرتغال بود که از سوم تا هشتم فروردین در قطر برگزار شد. شاگردان اوکتاویو در مرحله گروهی مقابل لبنان با نتیجه ۳ بر دو، مقابل تایلند ۸ بر یک و برابر تیم امارات با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسیدند تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژاپن مدعی بروند. ملی پوشان فوتبال ساحلی مقابل ژاپن علیرغم بازی بسیار نزدیک و پایاپای با نتیجه ۵ بر چهار شکست خوردند و تا در دیدار رده بندی دوباره مقابل لبنان صف آرایی کنند. تیم ملی فوتبال ساحلی در دومین دیدار خود مقابل لبنان که سرمربیگری آن را کریم مقدم برعهده دارد مجددا به پیروزی رسیدند و با نتیجه ۸ بر سه مقام سوم آسیا را کسب کردند. تیم ملی فوتبال ساحلی طی این بازیها مجوز حضور در جام جهانی را بدست آورد باید از ۱۸ تا ۲۸ تیرماه در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۵ پرتغال حضور داشته باشند.

اما دختران ملی پوش زیر ۱۴سال ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی منطقه ای زیر ۱۴ سال دختران که از ۲۹ فروردین آغاز شده و تا ۶ اردیبهشت ماه در کشور نپال ادامه دارد زیر نظر کتایون خسرویار و معصومه جهانچی بازی های خود را برگزار می کنند. ملی پوشان زیر ۱۴ سال ایران در نخستین باز خود در ۳۱ فروردین به مصاف تیم نپال رفته و این دیدار را با نتیجه ۳ بر دو واگذار کردند. دومین دیدار تیم ملی زیر ۱۴سال ایران هم مقابل سیریلانکا یکم اردیبهشت برگزار شد که طی آن موفق به کسب پیروزی ۱۱ بر یک شد. دختران زیر ۱۴سال ایران در آخرین دیدار گروهی خود در دوم اردیبهشت مقابل مالدیو قرار خواهند گرفت.

۱۵ اردیبهشت ماه ۹۴ آغاز تورنمنت فوتسال روسیه خواهد بود و تیم ملی فوتسال بزرگسالان بانوان کشورمان با سرمربیگری شهناز یاری در این تورنمنت شرکت می کند. ملی پوشان فوتسال بانوان در این تورنمنت پنج روزه که تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد به مصاف تیم های ملی فوتسال اسپانیا، مجارستان و روسیه می روند. بازیکنان در دوره قبلی این تورنمنت عنوان سوم را کسب کرده بودند.

تیم ملی زیر ۱۹سال ایران که امیرحسین پیروانی سکان هدایت این تیم را برعهده دارد برای برگزاری بازی تدارکاتی مقابل جوانان ایتالیا از ۲۰ اردبیهشت راهی این کشور می شود. اردوی تدارکاتی تیم ملی جوانان به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت و در ۲۴ اردیبهشت به پایان می رسد. در واقع این اردو یکی از مراحل آماده سازی شاگردان پیروانی تا پیش از حضور در مسابقات مرحله انتخابی قهرمانی آسیا است. مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۱۹سال آسیا از ۶ تا ۱۴ مهرماه برگزار می شود. البته محل برگزاری این رقابتها هنوز از سوی ای اف سی اعلام نشده است.

تاجیکستان میزبان مسابقات منطقه¬ای ۱۴ سال پسران آسیا است و این رقابتها از ۲۴ اردیبهشت آغاز می شود. ملی پوشان زیر ۱۴سال پسران کشورمان بطور مداوم تمرینات خود را عموما در آکادمی ملی فوتبال و زیر نظر علی طهماسبی زاده –سرمربی این تیم پیگیری می کنند. تیم های حاضر در رقابتهای زیر ۱۴ سال در منطقه جنوبی و مرکزی آسیا افغانستان، بنگلادش، هند، ایران، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، تاجیکستان و ازبکستان هستند. افتتاحیه این دوره از رقابتها اول خرداد خواهد بود و مرحله اول تا دوم خرداد ادامه پیدا خواهد کرد. تیم ها پس از یک روز استراحت تا پایان روز ۵ خردادماه به ادامه رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در نهایت در مراسم پایان این دوره مسابقات شرکت خواهند کرد.

تیم ملی فوتسال بزرگسالان آقایان در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت ۴ جانبه پرتغال است. این تورنمنت از ۳ تا ۸ خرداد برگزار می شود که مکاتبات نهایی بین فدراسیون ایران و پرتغال در حال انجام است. البته تاکنون حضور دو تیم ایران و پرتغال مشخص شده است. در واقع حضور در این تورنمت، آماده سازی مناسبی برای شاگردان خسوس خواهد بود چراکه این تیم از ۲۰ بهمن تا اول اسفند ماه برای دفاع از عنوان نایب قهرمانی خود باید در مسابقات جام ملتهای فوتسال آسیا شرکت کند.

۲۵ فروردین روز قرعه کشی مسابقات مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای ۲۰۱۹ بود. در این روز گروه تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران مشخص شد و طی آن شاگردان کی روش با عمان، هند، ترکمنستان و گوام هم‌گروه شدند. مسابقات این مرحله بطور رفت و برگشتی برگزار می شود و طی آن ۴۰ تیم در قالب هشت گروه به رقابت خواهند پرداخت. بازی های تیم ملی ایران در این مرحله از ۲۶ خرداد آغاز می شود و طی آن ملی پوشان با سفر به ترکمنستان نخستین بازی خود را مقابل تیم ملی این کشور برگزار می کنند.
دومین دیدار ایران در تهران و مقابل تیم ملی گوام در۱۲ شهریور انجام خواهد شد و سومین بازی در کشور هند و برابر تیم ملی این کشور در تاریخ ۱۷ شهریور برگزار می شود. شاگردان کی روش برای پیگیری سومین دیدار خود در تاریخ ۱۶ مهر عازم عمان می شوند تا به مصاف تیم ملی کشور عمان بروند. تیم ملی فوتبال ایران در ۲۱ آبان میزبان تیم ملی ترکمنستان خواهد بود و ۲۶ آبانماه با سفر به گوام دیدار برگشت خود مقابل تیم را برگزار می کند. همچنین دو دیدار نهایی ملی پوشان بزرگسال کشورمان در تهران مقابل تیم های هندوستان و عمان به ترتیب در تارخ های ۵ و ۱۰ فروردین ۹۵ پیگیری خواهد شد. لازم به ذکر است تاکنون ساعت و ورزشگاه محل برگزاری بازیها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده است.

تیم ملی جوانان بانوان ایران برای شرکت در رقابتهای قهرمانی زیر ۱۹سال بانوان آسیا که از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۷ شهریور برگزار می شود عازم چین خواهند شد. مهناز امیرشقاقی سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد و بازیکنان خود را برای حضور در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا که با حضور تیم های کره شمالی، کره جنوبی، چین، ژاپن، استرالیا، تایلند و ازبکستان آماده کند. این تیم تاکنون یک دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و در سال گذشته برگزار کرده و در سال ۹۴ هم طبق اعلام کادرفنی، تیم ملی جوانان بانوان ۲ بازی دوستانه بین المللی و یک اردوی تدارکاتی در تایلند خواهد داشت تا با آمادگی کامل به رقابتهای آسیایی چین اعزام شوند.

شاگردان حمید علیدوستی در شهریور ماه در مسابقات مرحله انتخابی قهرمانی زیر ۱۶سال آسیا بازی های خود را برگزار می کنند. این رقابتها که هنوز میزبان آن از سوی ای اف سی اعلام نشده است از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ شهریور ماه برگزار می شود. 
همچنین اولین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا (بانوان) از ۲۶ شهریور در کشور مالزی آغاز می شود و هنوز زمان قرعه کشی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نشده است اما طبق اعلام کادرفنی، تیم هایی چون ویتنام، ژاپن، کره جنوبی، ایران، چین، هنگ کنگ، اندونزی، اردن، مالزی، ازبکستان و تایلند به رقابت با یکدیگر می پردازند. این تیم برای شرکت در اولین دوره رقابتهای قهرمانی فوتبال آسیا، تورنمنت ۴ جانبه روسیه، بازیهای دوستانه با تیم های ملی ویتنام و تایلند را پیش رو دارد. ملی پوشان فوتسال بانوان کشورمان زیر نظر یاری تا ۴ مهر به رقابت در این دوره از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا خواهند پرداخت.

پس از شکست سنگین تیم های امارات، اردن، بنگلادش و هند از ایران، تیم ملی نوجوانان بانوان کشورمان توانست جواز حضور در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا را کسب کند.  تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران به سرمربیگری شادی مهینی از ابتدای سال ۹۴ اولین اردوی آماده سازی خود را از سوم اردیبهشت ماه جهت حضور در بازیهای پیش رو آغاز می کند. رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا (بانوان) از ۱۳ تا ۲۴ آبان در کشور چین پیگیری می شود و طی آن تیم ملی زیر ۱۶سال ایران در این مسابقات حضور خواهد داشت.

• لازم به توضیح است این برنامه بنابر آخرین اطلاع رسانی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته و پس از اعلام برنامه نهایی مسابقات که در برخی از آنها مکان برگزاری مشخص نشده است، سایت رسمی فدراسیون برنامه دقیق و نهایی را اعلام خواهد کرد.
همچنین در صورت تغییر یا اضافه شدن برنامه جدید برای آماده سازی تیم های ملی، اطلاع رسانی دقیق صورت خواهد گرفت.
فایل PDF برنامه مسابقات فوق به صورت خلاصه در ادامه این خبر با قابلیت دانلود درج شده است.

کد N798808

وبگردی