آفتاب

سنای آمریکا آماده بررسی طرح مذاکرات هسته‌ای با ایران

سنای آمریکا آماده بررسی طرح مذاکرات هسته‌ای با ایران

مجلس سنای آمریکا هفته آینده درباره تعیین حدود اختیارات خود در بازنگری نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران به بحث خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور «بن کاردین» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، از تشکیل جلسه رسیدگی به پرونده مذاکرات هسته ای ایران در صحن کامل مجلس سنا طی هفته آینده خبر داد.

طرح بازنگری توافق هسته ای با ایران هفته گذشته در کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسید و به موجب آن طول مدت تصمیم گیری نمایندگان کنگره در خصوص موافقت یا مخالفت احتمالی با هرگونه توافق نهایی از ۶۰ روز به ۳۰ روز کاهش یافت.

کاردین اظهار امیدواری کرد که علی رغم اختلاف نظر عمیق نمایندگان روند رسیدگی به پرونده مذاکرات هسته ای با ایران از سرعت خوبی در صحن علنی مجلس سنا برخوردار باشد.

یکی از موارد مورد اختلافی که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد تعیین سطح دخالت کنگره آمریکا در مذاکرات هسته ای است.

مورد دیگر تصمیم گیری بر سر زمان رسیدگی به اتهام حمایت ایران از تروریسم است و اینکه آیا می توان این مسئله را به بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای موکول کرد یا خیر؟

برخی از دولتمردان واشنگتن اصرار دارند که پای مسائل دیگر را هم به مذاکرات هسته ای با ایران باز کنند.    

بن کاردین در اوایل این ماه جایگزین سناتور «باب منندز» شد که از مخالفان سرسخت مذاکره با ایران است. گفته می شود که رایزنی های کاردین با سناتور «باب کروکر» رئیس کمیته روابط خارجه سنا، نقش موثری در تعامل کنگره با کاخ سفید و رسیدن به طرحی داشت که هفته گذشته به تایید رسید.

کد N798503

وبگردی