آفتاب
در دیدار مقامات نظامی دو کشور تأکید شد؛

چین و ونزوئلا همکاری‌های نظامی خود را تقویت می‌کنند

چین و ونزوئلا همکاری‌های نظامی خود را تقویت می‌کنند

مقامات نظامی چین و ونزوئلا، زمینه‌های توسعه و تقویت همکاری‌های نظامی دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیداری که بین وزیر دفاع ونزوئلا و فرمانده ارشد ارتش چین در منطقه «لانجو» صورت گرفت، دو طرف با تاکید بر تقویت همکاری های نظامی و فنی میان دو کشور، خواستار برداشتن گامهای عملی در این زمینه شدند.

در این ملاقات که در محل وزارت دفاع ونزوئلا در کاراکاس برگزار شد، وزیر دفاع ونزوئلا با تاکید بر مناسب بودن بستر کشورهای آمریکای لاتین برای گسترش همکاری های فنی و صنایع نظامی، خواستار توسعه همکاری ها با چین در این منطقه شد.

وزیر دفاع ونزوئلا تصریح کرد: این دیدار باعث عمیق تر شدن دوستی ها خواهد شد و موجب تسریع روند همکاری هایی می شود که در زمان رئیس جمهور فقید «هوگو چاوز» بین دو کشور برای تقویت روابط دو جانبه شکل گرفت.

ژنرال پادینو با ابراز رضایت از توافق های دوجانبه افزود: ما قصد داریم تا تمامی توافق هایی را که در سفر ماه ژانویه رئیس جمهور نیکولاس مادورو به چین انجام شده، مرور کنیم و موانع اجرایی آن را در صورت وجود برطرف کنیم.

وزیر دفاع ونزوئلا با اشاره به زمینه های مشترک دو کشور برای توسعه همکاری ها فراتر از موضوعات فنی تصریح کرد: ما علاقه داریم همکاری هایمان را در زمینه های آموزشی، پشتیبانی، علمی، نوآوری و تولید هم گسترش دهیم.

در این دیدار، ژنرال «لیو یوجن» فرمانده ارشد ارتش چین در منطقه نظامی «لانجو» نیز با برجسته خواندن پیشرفت ها و موفقیت های بدست آمده توسط ارتش ونزوئلا آنها را نقاط عطف گسترش ساختار نظامی ونزوئلا خواند و افزود: ما به اینجا آمده ایم تا ارتباط خود را با طرف های مقابل حفظ کنیم و نیز از تجربیات ونزوئلا در توسعه نیروهای مسلح خود نیز استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، ژنرال لیو و هیئت نظامی همراه در ادامه از دانشگاه نظامی ونزوئلا در کاراکاس بازدید کردند و پس از آن به تماشای مانور تمرینی نیروهای مسلح ونزوئلا پرداختند.

کد N798489

وبگردی