آفتاب

استقبال آمریکا از خرید موشک های پاتریوت توسط لهستان

استقبال آمریکا از خرید موشک های پاتریوت توسط لهستان

سفارت آمریکا در ورشو از تصمیم دولت لهستان برای خرید سیستم موشکی میان برد پاتریوت به عنوان بخشی از برنامه دفاعی 10 میلیارد دلاری این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری روسی اسپاتنیک، برونیسلاو کوموروسکی رئیس جمهوری لهستان پیشتر گفته بود که کشورش بدنبال مذاکره با آمریکا در خصوص توافق برای خرید موشک های پاتریوت میان برد است.

در بیانیه ای که سفارت آمریکا در لهستان در این خصوص منتشر کرد آمده است: اعلام این تصمیم، لحظه مهمی در همکاری های امنیتی بین لهستان و آمریکا است.

سفارت آمریکا بر سازگاری سیستم های خریداری شده توسط لهستان با سیستم های موشکی ناتو تاکید و اعلام کرده که پاتریوت های خریداری شده توسط لهستان «قابلیت های دفاعی لهستان را به طور قابل ملاحظه ای» افزایش داده و باعث تقویت سیستم های دفاعی ناتو نیز خواهد شد.

براساس این گزارش ورشو بدنبال خرید 6 تا 8 سیستم موشکی از شرکت آمریکایی «ریتئون» است. این موشک های پاتریوت، یک سیستم دفاع هوایی است که قادر است موشک های بالستیک، کروز، جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین را هدف قرار دهد.

در سال 2009 آمریکا و ناتو موافقت کردند تا لهستان را بخشی از سیستم دفاع موشکی خود محسوب کنند. این در حالی است که روسیه از این سیاست اظهار نگرانی کرده است.

کد N798384

وبگردی