آفتاب

فیلیپین به دنبال دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا

فیلیپین به دنبال دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا

مقامات فیلیپین اعلام کردند به زودی از آمریکا خواهان دریافت آموزش‌ها و تجهیزات نظامی بیشتر به منظور تقویت تدابیر دفاعی خود خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که صدها تن از نظامیان آمریکایی و فیلیپینی مشغول انجام یک رزمایش شبیه سازی شده برای بازپس گیری مناطق اشغال شده از نیروهای دشمن هستند.

گرگوریو کاتاپانگ، فرمانده ارتش فیلیپین به خبرگزاری فرانسه گفت که در حال تهیه یک فهرست از کمک های درخواستی این کشور از آمریکا است.

کاتاپانگ گفت، دولت فیلیپین قرار است هنگامی که آلبرت دل روزاریو، وزیر امور خارجه این کشور حدود یک هفته آینده به آمریکا سفر کند، از واشنگتن متقاضی دیافت تجهیزات و آموزش های نظامی بیشتر شود.

کاتاپانگ در حالی که بر روند اجرای رزمایش نظامیان فیلیپین با آمریکا نظارت می کرد، گفت: آمریکا به ما اعلام کرده که به ما در توسعه‌ی توانایی‌هایمان کمک خواهد کرد و اکنون ما متمرکز بر تقویت مساله امنیت دریایی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار است ارتش آمریکا به نظامیان فیلیپینی در خصوص عملیات ادوات و تجهیزات آبی - خاکی که فیلیپین برای نخستین بار می‌خواهد در سال جاری میلادی خریدای کند، آموزش های لازم را بدهند.

در حال حاضر آمریکا بزرگترین تامین کننده ارتش فیلیپین است.

انتهای پیام

کد N798227

وبگردی