آفتاب

پارلمان سریلانکا در اشغال قانونگذاران حامی رئیس‌جمهور سابق

پارلمان سریلانکا در اشغال قانونگذاران حامی رئیس‌جمهور سابق

کمیسیون رسیدگی به ارتشاء سریلانکا، رئیس‌جمهور سابق این کشور را برای پاسخگویی به شکایت مطرح شده علیه وی احضار کرد؛ اقدامی که باعث شد تعدادی از قانونگذاران حامی وی پارلمان را اوایل صبح امروز (سه‌شنبه) اشغال کرده و خواستار لغو این احضاریه‌ها شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماهیندا راجا پاکسه، رئیس‌جمهور سابق سریلانکا به طرفدارانش گفت: از من خواسته شده بیانیه‌ای به کمیسیون رسیدگی به ارتشاء بدهم و در آن توضیح دهم که چرا به یکی از رهبران ارشد اپوزیسیون که از کمپین ریاست‌جمهوری من در انتخابات ژانویه سال‌ جاری میلادی حمایت نکرده، یک پست وزارتی داده‌ام.

مخالفان راجا پاکسه شکایت کردند که اعطای چنین سمتی برابر با رشوه است.

این در حالی است که راجا پاکسه گفت: من به عنوان رئیس‌جمهور این قدرت و اختیار را داشتم که در هر زمانی یک وزیر منصوب کنم.

راجا پاکسه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر سریلانکا با اختلاف اندکی از ماتیریپالا سیریسینا، وزیر بهداشت سابق خود شکست خورد. از زمانی که این دولت جدید زمام امور را به دست گرفته کمیسیون رسیدگی به ارتشاء و پلیس، تحقیقاتی را در خصوص رشوه و فساد علیه دولت قبلی آغاز کرده‌اند.

قانونگذاران معترض در پارلمان می‌گویند، این اتهام رشوه دادن با انگیزه سیاسی صورت گرفته است. آنها همچنین از راجا پاکسه خواستند تا با نامزدی در انتخابات پارلمانی اواخر سال‌ جاری میلادی، به سیاست بازگردد.

انتهای پیام

کد N797990

وبگردی