آفتاب
در پی افزایش شمار مراجعه‌کنندگان با علائم گوارشی،

آب آشامیدنی شهرکرد سالم است

آب آشامیدنی شهرکرد سالم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق بررسی‌ها و آزمایش‌ها آب آشامیدنی شهر کرد سالم است.

دکتر «مرتضی هاشم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به مراجعات هم‌زمان مردم به اورژانس با علائم گوارشی چون اسهال و شایعاتی در رابطه با آلودگی آب در شهرکرد و برخی مناطق استان، گفت: طبق بررسی‌ها و آزمایش‌ها آب آشامیدنی شهر کرد سالم است.

وی با بیان این‌که علت شیوع این مشکل گوارشی مشخص نشده و هم‌اکنون در حال بررسی است، تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم استان نکات بهداشت فردی را رعایت کنند و نهایت دقت در شست‌وشوی میوه و سبزیجات داشته باشند.

آب استان آلوده نیست

«قدرت‌الله بیگلری»، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهار محال و بختیاری نیز در این‌باره در گفت‎وگو با ایسنا افزود: مدیریت کنترل و کیفیت آب استان به طور شبانه‌روز آب شبکه‌های شهری استان را بررسی و کنترل می‌کند که تاکنون آلودگی از آب گزارش نشده است و آب داخل شبکه به طور کامل سالم است.

وی با بیان این‌که این بیماری در برخی شهرهای استان اصفهان نیز مشاهده شده است، تصریح کرد: طبق نتایج آزمایش‌های این شرکت و مراکز بهداشتی استان، آب شهرهای استان سالم و بهداشتی بوده و هیچ‌ آلودگی ندارد و مطابق استانداردهای آب شرب است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهار محال و بختیاری افزود: شهروندان با آسودگی خیال از شبکه آب بهداشتی شهر استفاده کنند و نگرانی نداشته باشند.

بیگلری از مردم استان خواست تا حتی‌الامکان از آب داخل شبکه استفاده کنند و از مصرف آب جاری چشمه‌ها و سایر منابع آبی خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، در چند روز اخیر شمار فراوانی با مشکلات گوارشی به برخی مراکز اورژانس استان مراجعه کردند. علت این بیماری شناخته نشده، اما در حال بررسی است. اسهال خونی و دل پیچه از علائم این بیماری است که در برخی مناطق استان مانند شهرکرد، شهرکیان، بروجن، زانیان مشاهده شده و بیماران تحت درمان هستند.

انتهای پیام
کد N797922

وبگردی