آفتاب
حسینیان در تذکر شفاهی:

وزارت خارجه علت عدم انتشار فکت شیت ایرانی را توضیح دهد

وزارت خارجه علت عدم انتشار فکت شیت ایرانی را توضیح دهد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی وزارت خارجه علی رغم دستور و فرمایشات رهبر انقلاب انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی روح الله حسینیان در تذکر شفاهی خطاب به نمایندگان، گفت: نمایندگان محترم امروز ما در مقابل یک تصمیم سرنوشت ساز تاریخی قرار گرفته ایم. یا برای ملت ایران عزت می آفرینیم یا با قبول آپارتاید علمی، لطمه ای جبران ناپذیر به ملت وارد می کنیم. یا نام‌مان در صف مردان تاریخ ساز ثبت خواهد شد یا در ردیف امضاکنندگان ترکمانچای و واگذاری بحرین و عراق و لعن و نفرین نسل های آینده و شهدا را به دنبال خواهیم داشت.

نماینده تهران با انتقاد از وزارت امور خارجه در عدم انتشار فکت شیت ایرانی، گفت: چرا علی‌رغم دستور مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان از انتشار فکت شیت خودداری می کنید. مگر در مذاکرات چه وعده ای داده شده که ملت ایران و نمایندگان نامحرم هستند و طرف های آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی محرم.

وی تصریح کرد: رسما اعلام می کنیم این بیانیه که گزارشی از مذاکرات است، ایران را از دستیابی به غنی سازی صنعتی محروم می کند، دستاوردهایمان نابود می شود، تحقیق و توسعه متوقف خواهد شد و هیچ تضمینی برای آزادی غنی سازی پس از ۱۰ سال وجود ندارد.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: در این بیانیه نه تنها حق غنی سازی به رسمیت شناخته نشده بلکه به شدت حق غنی سازی ایران محدود شده و فقط کاریکاتوری از آن باقی مانده است.

حسینیان اظهار داشت: بازرسی های فرابرنامه با دستگاههای پیشرفته جز تهدید ایران چیزی را به دنبال می آورد.

وی تاکید کرد: مشروط کردن لغو تحریم ها به راستی آزمایی، برابر است با نابودی زیرساخت های غنی سازی و عقب نشینی دولت، ما نمایندگان حق نداریم به بهانه تخصصی بودن برنامه های غنی سازی نسبت به این قرارداد بی تفاوت باشیم.

حسینیان تاکید کرد: هیات رئیسه موظف است متخصصان موافق و مخالف این بیانیه را دعوت کرده تا بیانیه لوزان را تبیین کنند تا نمایندگان مجلس با چشم باز موضع گیری کنند.

 

 

کد N797787

وبگردی