آفتاب

امتناع نتانیاهو و ریولین از دیدار با جیمی کارتر

امتناع نتانیاهو و ریولین از دیدار با جیمی کارتر

رئیس و نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کردند با جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سفرش به سرزمین‌های اشغالی به دلیل دیدگاه‌های ضداسرائیلی‌اش، دیدار نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی پس از رایزنی با وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی اعلام کردند که از دیدار با جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا امتناع می‌کنند.

یک مقام ارشد دیپلماتیک اسرائیل به کانال 10 گفت، کارتر فاجعه‌ای برای اسرائیل است و تمام رهبران اسرائیل باید از دیدار با وی امتناع کنند چون این مرد مواضع ضداسرائیلی دارد.

این در حالی است که تل‌آویو درخواست کارتر را برای سفر به نوار غزه پذیرفته است.

کارتر قرار است 10 روز دیگر برای دیدار با مقام‌های اسرائیلی و فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی برود. در سال‌های اخیر، وی به شدت از سیاست‌های اسرائیل و همچنین نتانیاهو انتقاد کرده است.

کارتر در جریان جنگ سال گذشته میلادی اسرائیل در غزه گفت که برای آنچه که اسرائیل انجام می‌دهد، هیچ توجیهی وجود ندارد.

وی همچنین اقدامات محدودکننده اسرائیل در قبال راه‌حل دو کشوری و فعالیت برای تشکیل یک اسرائیل بزرگتر را محکوم کرد.

در سال 2010، ریولین که در آن زمان رئیس کنست بود، کارتر را در دفترش پذیرفت و از وی به خاطر دیدار با مقام‌های حماس انتقاد کرد و به کارتر گفت که مردم اسرائیل وی را حامی حماس می‌دانند.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به خاطر کتابش با عنوان «فلسطین: صلح نه آپارتاید» که در 2006 منتشر شد به شدت مورد انتقاد رژیم صهیونیستی قراردارد.

انتهای پیام

کد N797761

وبگردی