آفتاب

ازسرگیری دادگاه جوهر سارنایف؛ دادستان‌ها مجازات مرگ می‌خواهند

ازسرگیری دادگاه جوهر سارنایف؛ دادستان‌ها مجازات مرگ می‌خواهند

دادگاه محاکمه جوهر سارنایف، عامل بمب‌گذاری خونین بوستون امروز (سه‌شنبه) از سر گرفته می‌شود و دادستان‌ها مجازات مرگ را برای وی درخواست می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جوهر سارنایف چچنی تبار اوایل ماه در دادگاه فدرال آمریکا به ارتکاب 30 فقره جرم از جمله قتل یک افسر پلیس، سرقت خودرو و تیراندازی حین فرار متهم شد.

رسیدگی به پرونده تنها عامل بازمانده از بمب‌گذاری سال 2013 یک روز پس از شروع ماراتن بوستون در سال‌جاری آغاز شد. در همین حال تعداد بسیار زیادی از بازماندگان حادثه مذکور مخالف صدور حکم اعدام برای جوهر هستند و می‌گویند که وی در آن زمان یک نوجوان بوده است که به تحریک برادرش تیمورلنگ سارنایف در عملیات تروریستی شرکت کرده است.

ماراتن 2013 به دلیل بمب‌گذاری برادران سارنایف جان سه تن را گرفت و به زخمی شدن 264 تن دیگر انجامید. دور دوم دادگاه که احتمالا چهار هفته در دادگاه فدرال طول می‌کشد و دادستان‌ها و وکلای مدافع از شاهدان برای حضور در دادگاه دعوت می‌کنند.

والدین سارنایف هم‌اکنون در روسیه زندگی می‌کنند، اما دو خواهر وی و بیوه تیمورلنگ سارنایف که سال 2013 در جریان تعقیب و گریز کشته شد، در آمریکا حضور دارند.

انتهای پیام

کد N797750

وبگردی