آفتاب

سوریه ، محور مذاکرات مقامات وزارت خارجه ایران، سوریه و سوئیس

سوریه ، محور مذاکرات مقامات وزارت خارجه ایران، سوریه و سوئیس

این روزها تهران شاهد ترافیک دیپلماتیک گسترده ای است. در اوایل هفته ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان میزبان اشرف غنی رییس جمهور افغانستان بود، وزرای خارجه استرالیا و ونزوئلا نیز در راس هیات‌هایی دیپلماتیک به تهران سفر کردند و با همتای ایرانی خود دیدار کردند ، در طی امروز و فردا نیز با حضور مقامات وزرای خارجه سوریه ، عراق ، سوئیس و ایران نشست‌های مهمی در ارتباط با تحولات خاورمیانه با تمرکز بر مسائل سوریه برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز قرار است نشست سه‌جانبه مقامات وزارت امور خارجه ایران، سوریه و سوئیس به میزبانی تهران برگزار شود. در این نشست سه‌جانبه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران،‌ فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه و یکی از مقامات وزارت امور خارجه سوئیس حضور خواهند داشت.

به نظر می‌رسد در این نشست طرفین علاوه بر بررسی آخرین تحولات خاورمیانه تمرکز اصلی گفت‌وگوهای خود را به موضوع سوریه اختصاص خواهند داد.

بر اساس گفته حمیدرضا دهقانی، رییس اداره اول خاورمیانه وزارت خارجه فردا نیز نشست سه‌جانبه ایران، عراق و سوریه برگزار خواهد شد و برای این نشست امروز نزار خیرالله معاون وزیر امور خارجه عراق به تهران سفر خواهد کرد.

فیصل مقداد، قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز روز گذشته به تهران سفر کرد و تاکنون با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله محمدجواد ظریف دیدار کرده است.

احتمالاً در این نشست سه‌جانبه مقامات شرکت کننده ضمن بررسی آخرین تحولات خاورمیانه ، تمرکز اصلی خود را بر روی موضوع سوریه اختصاص خواهند داد .

به گزارش ایسنا، این روزها استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز درصدد است با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌های مخالفان و نظام سوریه جهت هموار کردن مسیر برای برگزاری مذاکرات ژنو 3 دیدار مشورتی گسترده‌ای را میان این نظام و مخالفان برگزار کند .

گفته می شود گردهمایی مسکو1 و 2 مقدمه‌ای برای انتقال به ژنو 3 بوده است .

انتهای پیام

کد N797708

وبگردی