آفتاب

رهبر اپوزیسیون بنگلادش از حمله افراد ناشناس جان سالم به در برد

رهبر اپوزیسیون بنگلادش از حمله افراد ناشناس جان سالم به در برد

مقامات بنگلادش اعلام کردند، تعدادی مهاجم با به دست داشتن میله‌های فلزی به خودروی نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزسیون این کشور در جریان راهپیمایی انتخاباتی حمله کرده و سپس به این خودروی در حال حرکت تیراندازی کردند اما وی در این حادثه آسیبی ندید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله بر تنش‌های موجود در بنگلادش که از نظر سیاسی بی‌ثبات است، تاکید دارد؛ جایی که حزب اپوزسیون "ناسیونالیست بنگلادش" به رهبری "خالده ضیاء" اعتراضات را با هدف وادار کردن "شیخه حسینه"، نخست‌وزیر این کشور برای کناره‌گیری و برگزاری یک انتخابات سراسری جدید به دنبال تقلب در انتخابات سال 2014 میلادی افزایش داده است.

در همین حال "محمد شمس‌الدین"، سخنگوی حزب "ناسیونالیست بنگلادش" گفت: هنگامی که این مهاجمان تلاش کردند تا با میله‌های فلزی و چوب به خودروی "خالده ضیاء" حمله کنند، وی در حال سخنرانی از خودرواش در راهپیمایی برای انتخابات شهرداری در داکا، پایتخت بنگلادش بود. هنگامی که خودروی خالده ضیاء با سرعت شروع به حرکت کرد، مهاجمان به سمت این خودروی ضدگلوله تیراندازی کردند.

وی افزود: محافظ شخصی خالده ضیاء و پنج تن دیگر در این حمله زخمی شده و برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.

حزب "ناسیونالیست بنگلادش" در اعتراض به حمله صورت گرفته علیه رهبرش خواستار یک اعتصاب سراسری در خارج از داکا و شهر چیتاگونگ شد؛ دو شهری که 28 آوریل سال‌جاری میلادی در آنها انتخابات شهرداری برگزار می‌شود.

مشاور سیاسی شیخه حسینه گفت، حزب خالده ضیاء باید برای مناطق شلوغ تدابیر امنیتی پیشگیرانه بهتری را اتخاذ می‌کرد چراکه بسیاری از مردم بنگلادش به خاطر اعتراضاتی که این حزب سازماندهی می‌کند، عصبانی و خشمگین هستند.

در جریان ماه‌ها ناآرامی سیاسی بنگلادش و در جریان اعتصابات و مسدود شدن راه‌های حمل‌ونقل به دست مخالفان بیش از 120 تن کشته و زخمی شدند که اکثر این تلفات بر اثر حمله با کوکتل مولوتف به خودروهای نقلیه به وجود آمده است.

هدف اپوزسیون از این اعتراضات سرنگونی دولت حاکم است. حزب "ناسیونالیست بنگلادش" از شرکت در انتخابات سراسری سال گذشته میلادی امتناع کرده و اعلام کرد، در این انتخابات تقلب شده است. شیخه حسینه از پذیرش خواسته‌های این حزب برای کناره‌گیری امتناع کرده و در عوض با بازداشت رهبران برجسته اپوزسیون و سرکوب منتقدان دولتش در قدرت قرار دارد.

انتهای پیام

کد N797398

وبگردی