آفتاب
رحیم پور در نشست وزرای خارجه آسیا و آفریقا تأکید کرد؛

تروریسم و افراط گرایی تهدید عمده برای استقرار صلح و امنیت در جهان

تروریسم و افراط گرایی تهدید عمده برای استقرار صلح و امنیت در جهان

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه از تروریسم و افراط گرایی بعنوان تهدیدی عمده برای استقرار صلح و امنیت در جهان و بویژه در قاره آسیا و آفریقا یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه برگزاری کنفرانس سران آسیا و آفریقا در اندونزی، نشست وزرای کشورهای آسیایی و آفریقایی از صبح دوشنبه و با سخنرانی  مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در سالن اجلاس سران جاکارتا شروع به کار کرد.

این نشست که به مناسبت شصتمین سالگرد کنفرانس بین قاره ای باندونگ برای «همبستگی آسیا و آفریقا»  برگزار می شود با استقبال مناسبی از سوی ۱۳۰ کشور آسیایی و آفریقایی روبرو شده است.

در نشست وزراء که با حضور وزرای امور خارجه کشورهای آسیایی و آفریقایی برگزار شد، ابراهیم رحیم پور، معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات کشورمان، ضمن تمجید از نقش اندونزی در برگزاری این ابتکار، به چالش های پیش روی کشورهای آسیایی و آفریقایی اشاره و فقر و بی عدالتی، تاثیرات منفی بحران اقتصادی جهان و بی توجهی کشورهای توسعه یافته به خواست و اراده کشورهای در حال توسعه در اتخاذ تصمیمات موثر جهانی را از جمله این چالش ها برشمرد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین از تروریسم و افراط گرایی بعنوان تهدیدی عمده برای استقرار صلح و امنیت در جهان و بویژه در قاره آسیا و آفریقا یاد کرد که در پی مشوه کردن نام و حقیقت اسلام  است و بر ضرورت همکاری بیشتر کشورها و ترویج روح بردباری، تکثرگرایی، سعه صدر و احترام به عقاید و دیدگاه های متنوع تاکید کرد.

کنفرانس سران آسیا و آفریقا که با عنوان «پیشبرد همکاری های جنوب-جنوب» در جاکارتا برگزار می شود با نشست سران و روسای کشورهای این دو قاره و نهایی کردن ۳ بیانیه در مورد «توسعه همکاری های جنوب-جنوب»، «مشارکت جدید استراتژیک آسیا و آفریقا»  و «همبستگی با فلسطین»  به پایان خواهد رسید.

حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان و رییس جنبش عدم تعهد هم سخنران ویژه این اجلاس در روز نخست خواهد بود.

کد N797295

وبگردی