آفتاب

مربی تیم والیبال نوجوانان: نباید در باد قهرمانی آسیا باشیم

مربی تیم والیبال نوجوانان: نباید در باد قهرمانی آسیا باشیم

مربی تیم والیبال نوجوانان با اشاره به برنامه‌های آمادگی و اردوهای تمرینی گفت: نباید در باد قهرمانی آسیا بخوابیم زیرا سطح مسابقات جهانی بسیار متفاوت است.

رضا مومنی مقدم در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه وکیلی (سرمربی) و طلوع کیان (مربی) از نزدیک شرایط تیم های حریف را در مسابقات قهرمانی اروپا ارزیایی کردند. شش تیمی که از اروپا در مسابقات جهانی شرکت کردند، واقعا قدرتمند هستند. لهستان همگروه ایران در مسابقات جهانی است و نشان داد که یکی از مدعیان اصلی این مسابقات به شمار می رود. کار ایران اصلا آسان نیست. تیم های خوبی در مسابقات جهانی شرکت می کنند. نباید در باد قهرمانی آسیا باشیم. باید هوشیار و کم اشتباه عمل کنیم. باید بهتر کار کنیم و بجنگیم تا پیروز شویم. خوشبختانه بازیکنان اردوی خیلی خوبی دارند. صبح و عصر تمرین می کنیم. طبق برنامه های وکیلی بر مبنای اصلاح حرکات تکنیکی کار می کنیم.

وی افزود: باید هماهنگی بازیکنان را بیشتر کنیم. شش نفر به این ترکیب اضافه شده‌اند و باید تلاش کنیم تا به هماهنگی مطلوب در مسابقات برسیم. موضوع اسکان و تغذیه و سالن های تمرین خیلی خوب مدیریت شده است. ما تلاش می‌کنیم تا در خردادماه چند بازی تدارکاتی با تیم های قدرتمند و تراز اول داشته باشیم. نیاز داریم که بازیکنان هر چه بیشتر بازی کنند. شرکت در لیگ برتر به عنوان ارتعاشات خیلی تصمیم خوبی بود. خود من در طول لیگ کنار این بازیکنان نبودم. حالا می‌بینم که خیلی بهتر و پخته‌تر کار می‌کنند. حالا اعتماد به نفس بازیکنان نوجوان ایران خیلی بهتر شده است. البته نباید فراموش کنیم که سطح مسابقات آسیایی و جهانی خیلی متفاوت است. بازیکنان باید خیلی بهتر و با انگیزه تر کار کنند. باید آنالیز دقیقی از تیم های حریف داشته باشیم. در آمریکای جنوبی تیم هایی نظیر برزیل و آرژانتین مدعیان قدرتمندی هستند.

مربی تیم ملی والیبال نوجوانان تاکید کرد: باید با قدرت بسیار بالایی وارد مسابقات شویم. باید اشتباهات فردی را کاهش دهیم. در کارگروهی با هماهنگی بالا برسیم. باید دفاع میانی و روی تور را تقویت کنیم. در رده‌ی سنی نوجوانان تیم ها بیشترین امتیاز را روی اشتباه های فردی می دهند. باید آن ها را سطحی برسانیم که اشتباهات فردی آن ها کاهش یابد. تا شروع مسابقات 10 دوره اردوی تمرینی خواهیم داشت. تلاش می کنیم که چند اردوی خارجی هم بگذاریم و با بستر سازی مناسب به سکوی جهانی برسیم. از دریابیگی و داورزنی ممنونم که خیلی برای آماده سازی تیم کمک کردند. این تیم پشتوانه بزرگسالان است و سرمایه گذاری روی رده سنی نوجوانان آینده والیبال ایران را تضمین می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که کادر فنی و بازیکنان با کسب یک نتیجه خوب در مسابقات جهانی پاداش زحمات خود را بگیرند. البته هدف اصلی ما آماده‌سازی تیم نوجوانان و ارتقای سطح والیبال آن ها برای تضمین آینده تیم‌های جوانان و بزرگسالان است.

انتهای پیام

کد N797184

وبگردی