آفتاب

برگزاری کلاس جبرانی برای روزهای خاکی

برگزاری کلاس جبرانی برای روزهای خاکی

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش​آموزان به علت تعطیلی​های ناشی وقوع گردوخاک، برنامه​ریزی و هماهنگی‌هایی برای انجام اقدامات موثر در این زمینه با واحد آموزش و برنامه​ریزی استانداری انجام شده است.

هاشم بالدی در گفت​وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: پیشنهاد شده است که از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش دانش​آموزان در خانه و برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده شود. در حال رایزنی برای اجرای این پیشنهاد هستیم که البته این مورد و موارد مشابه آن، به برنامه​ریزی بسیار و رعایت ضوابط و مقررات نیاز خواهد داشت.

وی افزود: از دیگر پیشنهادها در این زمینه، برگزاری کلاس​های آموزشی از طریق صدا و سیما در روزهای تعطیل معمول یعنی پنج​شنبه و جمعه یا برگزاری کلاس​های جبرانی در این دو روز در مدارس برای جبران تعطیلی کلاس​های مدارس به دلیل گردوخاک است.

بالدی بیان کرد: در موضوع گردوخاک و افت تحصیلی دانش​آموزان، اکنون اداره‌ کل آموزش و پرورش و استانداری خوزستان برای اجرای برنامه​های مدیریتی جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش دانش​آموزان، گام​هایی برداشته‌اند. در صورتی که سیستم آموزش در مدارس مکانیزه شده و مدارس به تجهیزات لازم مجهز شوند، این مشکلات را می​توان حل کرد. به این منظور باید تلاش شود که سیستم آموزش، نرم​افزاری شود.

وی گفت: یکی از پیشنهادات استان، تخصیص اعتبار در جهت ارتقای کیفی مدارس است. ارتقای کیفیت شامل تجهیز مدارس به ابراز مکانیزه آموزشی، ایزوله کردن فضای آموزش و دوجداره کردن پنجره​ها خواهد بود. همچنین از جمله پیشنهاداتی که در موضوع اداره‌ها به هیات دولت شده، اختصاص حق بدی آب و هوا، بازنشستگی پیش از موعد و کاهش مالیات بر حقوق است که از تاکیدات استاندار به شمار می​رود.

وی بیان کرد: درخواست استان برای تخصیص اعتبارات لازم به منظور مقابله با این پدیده در خوزستان برای هیات دولت ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N797116

وبگردی