آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی؛‌

سوالات سیاسی از وزیر اقتصاد خلاف انصاف است

سوالات سیاسی از وزیر اقتصاد خلاف انصاف است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ طرح سوالات سیاسی از وزیر اقتصاد و سوالاتی خارج از حیطه وظایف او از وزیری که عملکرد مطلوبی داشته است خلاف انصاف است.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح سوال از وزیر اقتصاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید طوری باب شود که هر سوالی خارج از حیطه اختیارات وزیر از وزرا مطرح شود و از آنجایی که این سوالات جایگاه مجلس شورای اسلامی را تنزل می‌دهد هیات رییسه باید طوری مدیریت کند که سوالات نامربوط در جلسات علنی مطرح نشوند.

وی افزود: بارها در گذشته سوالات این چنینی و نامربوط از وزاری مختلف مطرح شده و تنها نتیجه آن صرف وقت زیادی از نمایندگان بوده است و مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت تنها از محل این سوالات از وظیفه اصلی خود دور شده است و این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده رباط کریم تاکید کرد: البته طرح این گونه سوالات نگاه نمایندگان و مردم را نسبت به طراحان تغییر می‌دهد و به نوعی در نقد نمایندگان از سوی موکلانشان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در عملکرد دوساله خود کارنامه مثبتی از خود به جای گذاشته است گفت: طیب نیا تلاش‌های زیادی در ساماندهی فضای اقتصادی کشور و کنترل تورم و بهبود فضای کسب و کار کرده است و ثبات امروز اقتصادی نتیجه زحمات دوساله تیم اقتصادی فعلی دولت است.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تصریح کرد: طرح این گونه سوالات انگیزه‌های سیاسی دارد و قانع شدن یا نشدن نمایندگان طراح سوال نمی تواند نشان دهنده عملکرد وزیر باشد. البته جایگاه مجلس نظارت بر عملکرد وزرا و دولت است و در این میان سوالات کارشناسی و خوبی نیز از وزرا انجام شده است.

انتهای پیام

کد N797074

وبگردی