آفتاب

محاکمه اعضای حزب طلوع طلایی یونان به تعویق افتاد

محاکمه اعضای حزب طلوع طلایی یونان به تعویق افتاد

در حالی که قرار بود از امروز (دوشنبه) محاکمه اعضای حزب راست افراطی "طلوع طلایی" یونان آغاز شود، به دنبال حضور نیافتن اکثر متهمان مهم این پرونده در دادگاه این محاکمه به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، محاکمه اعضای گروه راست افراطی طلوع طلایی در یونان بلافاصله پس از آنکه امروز(دوشنبه) آغاز شد به تعویق افتاد. قرار است این محاکمه مجددا از هفتم مه از سر گرفته شده و احتمالا تا چند ماه به طول خواهد انجامید. در صورتی که متهمان این پرونده که از جمله اتهاماتشان تشکیل سازمان مجرمانه است، گناهکار شناخته شوند ممکن است تا 20 سال حبس محکوم شوند. سال 2013 نیکوس میهالولیاکوس رهبر حزب طلوع طلایی و حدود 12 مقام ارشد دیگر این حزب در یونان دستگیر شدند.

این اتفاق پس از قتل یک خواننده مخالف نژادپرستی توسط یکی از حامیان این حزب در یونان رخ داد. اعضای حزب طلوع طلایی با استناد به برخی مدارک مربوط به دست داشتن آن‌ها در چندین حمله از جمله قتل این خواننده و همچنین قتل یک مهاجر در سال بعد از آن، متهم شده‌اند. امروز همزمان با آغاز محاکمه اعضای حزب طلوع طلایی تعداد زیادی از شاهدان، وکلا، خبرنگاران و نیروهای پلیس در داخل دادگاه که در محل زندان محافظت شده "کوریدالوس" در نزدیکی آتن برگزار شد حضور پیدا کردند.

گیورگوس روپاکیاس، یکی از متهمان که به قتل اعتراف کرده با دستبند به دادگاه آورده شد اما از طرف دیگر میهالولیاکوس و دیگر مقامات بلندپایه حزب طلوع طلایی در دادگاه غایب بودند و وکلایشان به جای آن‌ها حضور داشتند. قرار است در جریان این محاکمه 69 تن از جمله همه 18 قانونگذار حزب طلوع طلایی در پارلمان قبلی یونان محاکمه شوند.

همزمان با آغاز این محاکمه هزاران تن از معترضان ضد فاشیست در خارج از این زندان تجمع کرده و علیه حزب طلوع طلایی شعار سر دادند. همچنین حامیان این حزب نیز یک راهپیمایی برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N797011

وبگردی