آفتاب

آمادگی نخست وزیر ژاپن برای دیدار با رئیس جمهور چین در جاکارتا

آمادگی نخست وزیر ژاپن برای دیدار با رئیس جمهور چین در جاکارتا

نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) گفت، آماده دیدار با رییس جمهوری چین در حاشیه کنفرانس آسیا- آفریقا در اندونزی در روزهای آتی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و شی‌ جینپینگ، رییس جمهوری چین در شصتمین سالگرد کنفرانس آسیا – آفریقا در جاکارتا که ثمره آن جنبش عدم تعهد است شرکت کنند.

قرار است شینزو آبه در جریان این کنفرانس یک سخنرانی مختصر داشته باشد. سخنرانی وی از بابت اعلام موضع ژاپن در قبال تجاوزگری‌های زمان جنگ جهانی و این احتمال که ممکن است او عذرخواهی‌های ژاپن از بابت جنایات در گذشته را پس بگیرد از نزدیک دنبال خواهد شد.

در سال ‌های اخیر روابط چین و ژاپن به سبب اختلافات میان دو کشور درخصوص تحولات زمان جنگ جهانی دوم و خاطرات تلخ جنایات ژاپن در چین و همچنین بی اعتمادی میان دو طرف از بابت سیاست‌های امنیتی جسورانه شینزو آبه و عرض اندام نظامی چین در منطقه تیره شده است.

با این حال از زمانی که در اواخر سال گذشته میلادی شینزو آبه در جریان نشستی در پکن با شی‌ جینپینگ دیدار کرد این روابط تا حدی گرم‌تر شده است.

در اجلاس بزرگداشت شصتمین سالگرد کنفرانس آسیا – آفریقا در جاکارتا و باندونگ اندونزی 109 کشور و 20 سازمان بین المللی و منطقه ای دعوت شده اند که حدود 80 کشور در آن شرکت می کنند.

اجلاس وزیران کنفرانس آسیا - آفریقا امروز (دوشنبه) و اجلاس سران این کنفرانس که به کنفرانس باندونگ نیز مشهور است روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در جاکارتا و باندونگ اندونزی برگزار می شود.

انتهای پیام

کد N796988

وبگردی