آفتاب

نواز شریف به عربستان می‌رود

نواز شریف به عربستان می‌رود

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که نخست وزیر این کشور تصمیم دارد پس فردا (چهارشنبه) برای بررسی تحولات یمن به عربستان سعودی سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه پاکستانی "جئو" امروز (دوشنبه) گزارش داد که قرار است نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در جریان این سفرش مذاکراتی با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان داشته باشد.

پیشتر پارلمان پاکستان، دولت این کشور را موظف کرد تا نسبت به درگیری‌ها و حملات ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" علیه یمن بی طرف بماند و نقش دیپلماتیک را برای رسیدن به راه حلی برای این بحران ایفا کند.

نخست وزیر پاکستان نیز مصوبه پارلمان این کشور درباره یمن را که در آن با مشارکت نظامی پاکستان در تحولات یمن مخالفت شده بود، تایید کرد.

این موضع پارلمان پاکستان به خشم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجامید؛ انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به تصمیم پارلمان پاکستان گفت: از اسلا‌م آباد خواسته می‌شود تا موضعی شفاف در راستای منافع استراتژیک خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اتخاذ کند. مواضع متناقض و مبهم در این مساله برای پاکستان گران تمام می‌شود.

همزمان، احمد جردان، رئیس پارلمان عربی نیز در بیانیه‌ای عنوان داشت: کشورهای عربی از خبر مشارکت پاکستان در ائتلاف «طوفان قاطع» با خوش‌بینی و با شور و حال استقبال کردند اما تصمیم اخیر پارلمان پاکستان ضربه‌ای را به "ملت عربی و اسلامی" وارد کرد و ناامیدکننده بود.

انتهای پیام

کد N796941

وبگردی