آفتاب

ده‌ها کشته در حملات شدید عربستان به صنعاء

ده‌ها کشته در حملات شدید عربستان به صنعاء

منابع یمن اعلام کردند که جنگنده‌های عربستانی ظهر امروز (دوشنبه) مناطق جنوبی و جنوب غرب صنعاء را بمباران کرده‌اند که ده‌ها غیر نظامی را به خاک و خون کشیده است. گفته می‌شود پایگاه موشک‌های ارتش نیز هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، منابع پزشکی در صنعاء اعلام کردند که جنگنده‌های عربستانی منطقه مسکونی " حده" و همچنین مناطق "فج عطان" و "ضبوه" را در جنوب و جنوب غرب پایتخت به شدت بمباران کردند که تنها در منطقه فج عطان 23 تن کشته و 226 تن دیگر زخمی شدند. در دیگر مناطق نیز گزارش رسیده که ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

منابع یمنی در صنعاء می‌گویند حملات اخیر یکی از شدیدترین حملات به پایتخت یمن بوده و منجر به وارد شدن آسیب جدی به منازل و ساختمان‌ها شده است. مسئولان پزشکی صنعاء با توجه به کثرت زخمی شدگان از شهروندان خواسته‌اند تا برای اهدای خون به بیمارستان‌ها بروند.

خبرگزاری رویتر نیز از صنعاء گزارش داده که حملات عربستان پایگاه‌ موشک‌های اسکاد ارتش در منطقه فج عطان در جنوب پایتخت را هدف قرار داده است.

منابعی در یمنی اعلام کرده‌اند که انفجارهای شدید که ناشی از حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به انبارهای سلاح در اردوگاه‌های فج عطان در جنوب غرب پایتخت بوده بارها صنعاء را لرزانده است.

حمله امروز پنجمین بمباران از نوع خود در صنعاء و از جمله شدیدترین آنها بوده است.

انتهای پیام

کد N796911

وبگردی