آفتاب
هشدار محققان علوم پزشکی؛

بازی های موبایل مسکن موقت درد هستند

بازی های موبایل مسکن موقت درد هستند

پاره شدن تاندون انگشت شصت دست مردی در آمریکا که به یکی از معروف ترین بازی های موبایل اعتیاد دارد پرده از این واقعیت برداشت که بازی های ویدئویی مسکن موقت درد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مرد که اهل کالیفرنیاست درحالی بخش قابل توجهی از شبانه روز را صرف بازی معروف Candy Crush Saga می کند که از پاره شدن تاندون شصت دست چپش بی اطلاع بوده است.

بازی Candy Crush Saga یکی از پرطرفدارترین بازی های لمسی در تلفن های همراه است. اعتیاد به این بازی و بازی هایی از این دست به شکل گیری عارضه ای موسوم به BlackBerry thumb منجر می شود.

محققان علوم پزشکی با بررسی انگشت شصت وی متوجه شدند پارگی نه در تاندون نازک و حساس بلکه در تاندون ضخیم این ناحیه صورت گرفته با این حال بیمار هرگز از این وضعیت آگاه نبوده است.

نکته قابل تأمل این است که بروز چنین پارگی در تاندون انگشت شصت می تواند با درد زیادی همراه باشد اما به گفته محققان، ازآنجا که این مرد اعتیاد شدیدی به بازی داشته است هیچ دردی را احساس نمی کرده است.

محققان به این نتیجه رسیده اند که با انجام بازی های ویدئویی، مواد شیمیایی در مغز آزاد می شود که با لذت و هیجان در ارتباط است با این حال این مواد قابلیت عمل به عنوان مسکن درد را نیز دارند.

با توجه به نتایج این بررسی می توان نتیجه گرفت بسیاری از افرادی که به بازی هایی شبیه Candy Crush Saga اعتیاد دارند از عوارضی همچون پارگی تاندون رنج می برند حال آنکه هیجان موقتی بازی مانع از احساس درد شدید آن می شود.

کد N796833

وبگردی