آفتاب

وکیوم تراپی جدیدترین فناوری ترمیم زخم با یک سوم هزینه روش‌های فعلی

وکیوم تراپی جدیدترین فناوری ترمیم زخم با یک سوم هزینه روش‌های فعلی

وکیوم تراپی به عنوان یک شیوه جدید درمانی می‌تواند روند ترمیم زخم را تسریع بخشد و هزینه‌ها را نیز تا یک سوم کاهش دهد.

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، در جلسه ژورنال کلاب معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، دکتر جلیل بدراقی معاون پژوهشی پژوهشکده علوم پایه کاربردی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه وکیوم تراپی به عنوان یک شیوه جدید درمانی می‌تواند روند ترمیم زخم را تسریع بخشد و هزینه‌ها را نیز تا یک سوم کمتر کند، گفت: التیام و درمان زخم با استفاده از فناوری‌های جدید از جمله وکیوم تراپی یکی از مباحث نوین پزشکی در دنیا است.

وی افزود: اخیرا در کشورهای پیشرفته دستگاه‌های وکیوم تراپی ساخته شده که از خلاء بر ای ترمیم زخم استفاده می‌کنند که این نوع درمان به دو طریق می‌تواند در ترمیم زخم اثر بگذارد که یکی بهبود بافت‌های بیرونی و سطح زخم و دیگری اثر آن بر روی بافت‌های داخلی اطراف زخم است.

وی ادامه داد: وقتی زخم وکیوم می‌شود سطح زخم را با یک پانسمان می بندند و یک سطح بسته ایجاد می‌کنند. این سطح بسته کمک می‌کند که موقع اعمال وکیوم، عوامل تشدید کننده زخم که در سطح زخم هستند جذب فوم‌های آنتی باکتریال شوند و برخی که بی هوازی هستند با خارج کردن اکسیژن از سطح زخم از بین می روند بنابراین لبه های زخم به یکدیگر نزدیک می‌شوند و محیط بیرون زخم را برای التیام بهتر آماده می کنند.

وی با توجه به اینکه در روش وکیوم تراپی، علاوه بر فرایند ترمیم در داخل بدن، در سطح زخم نیز وجود دارد، تصریح کرد: در این شیوه وقتی از بیرون زخم، وکیوم را اعمال می‌کنیم، فشاری بین سطح بیرونی و سطح داخلی زخم ایجاد می‌شود و در نتیجه جریان خون به دلیل این اعمال فشار سرعت می گیرد و به همراه خون مقداری مواد غذایی و اکسیژن نیز به زخم رسیده و سرعت ترمیم را افزایش می دهد.

وی در خصوص مزایای کاربرد وکیوم تراپی گفت: این شیوه بر روی انواع زخم ها مثل زخم بستر، زخم دیابتی و حتی سالک کابرد دارد و هزینه درمان را می تواند به یک سوم کاهش دهد.

انتهای پیام

کد N796705

وبگردی