آفتاب

فرماندار نیویورک با هدف برقراری روابط تجاری به کوبا می‌رود

فرماندار نیویورک با هدف برقراری روابط تجاری به کوبا می‌رود

فرماندار نیویورک و هیاتی از صاحبان صنایع و سیاستمداران این ایالت امروز (دوشنبه) با انگیزه استفاده بهینه از بهبود روابط میان آمریکا و کوبا در 50 سال اخیر به هاوانا می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "اندرو کومو"، فرماندار نیویورک و هیات تجاری‌اش در این سفر 26 ساعته خود با مقامات و تجار کوبا دیدار خواهند کرد؛ اقدامی که کومو امیدوار است راه را برای کمپانی‌های نیویورک برای ارسال محموله‌ها و صادرات محصول‌هایشان به کوبا هموار سازد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دسامبر سال گذشته میلادی برنامه‌های خود را براس بهبود روابط دیپلماتیک با کوبا اعلام کرد و هفته گذشته گفت، قصد دارد نام کوبا را از فهرست کشورهای حامی مالی تروریسم حذف کند؛ اقدامی که درها را برای فعالیت بانک‌های آمریکایی در کوبا باز می‌کند.

کمپانی‌های پرآوازه آمریکا به دنبال این اطلاعیه فوراً برنامه‌های خود را برای انجام تجارت در کوبا اعلام کردند.

با این حال کنگره آمریکا باید تحریم‌های تجاری علیه کوبا را لغو کند و احتمالاً چند سال طول می‌کشد تا واشنگتن و هاوانا درباره نوع روابطشان با یکدیگر تصمیم‌گیری کنند.

کوبا نزدیک به 11.3 میلیون شهروند دارد. واردات سالانه این کشور 6.5 میلیارد دلار است که آمریکا کالاهایی به همین ارزش را در عرض یک هفته به کانادا می‌فروشد و کوبا همچنان یک اقتصاد تحت کنترل دولت دارد چراکه سه چهارم از نیروهای کار برای دولت کار می‌کنند در نتیجه فرصت‌ها در آینده نزدیک بسیار محدود و اندک هستند.

اما اندرو کومو همچنان امیدوار است به خاطر آنکه نخستین فرماندار آمریکایی محسوب می‌شود که پس از اطلاعیه اوباما به کوبا سفر کرده، از اقداماتش سود ببرد.

برای ثبت این رویداد تعدادی خبرنگار نیز کومو را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N796588

وبگردی