آفتاب

مخالفت یک نماینده با تعطیلات پنجشنبه ها و نوروز: هیچ فایده ای ندارد/ اجازه رسیدگی نمی دهند

مخالفت یک نماینده با تعطیلات پنجشنبه ها و نوروز: هیچ فایده ای ندارد/ اجازه رسیدگی نمی دهند

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از تعطیلی پنج شنبه‌ها در کشور، گفت: متاسفانه گرایش‌های سلیقه‌ای مسئولان دولتی تاکنون مانع از پیگیری طرح کاهش تعطیلات در کشور شده است.

محمدعلی اسفنانی درخصوص پیگیری طرح کاهش تعطیلات در کشور، گفت: طرح کاهش تعطیلات رسمی از مدت‌ها پیش توسط یکی از اعضای کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که با واکنش‌هایی روبه‌رو شد بنابراین مشخص نیست که بررسی این طرح چه سرانجامی خواهد داشت.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: به اعتقاد بنده تعطیلات در کشور بسیار زیاد بوده و باید با سازوکاری مشخص کاهش تعطیلات به طور قطع صورت گیرد، اما از سوی مسئولان دولتی عزمی برای اجرای این موضوع وجود ندارد.

او با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کشور هیچ اثر مثبتی برای جامعه ندارد، گفت: با توجه به اینکه پنج‌شنبه و جمعه در کشورمان تعطیل بوده و شنبه ها و یکشنبه ها در جوامع دیگر تعطیل است، بارها شاهد بودیم که ازابتدا تا انتهای سال 4 روز متوالی در کشور تعطیل است، بنابراین موارد این چنینی برای سیستم اداری کشور و افزایش بسیاری از مناسبات بین المللی با سایر کشورها اثر سوء دارد، از این رو بازهم باید تاکید کرد که ضرورتی برای تعطیلی پنج شنبه ها در کشور وجود نداشته و این مورد هیچ سودی برای جامعه ندارد.

اسفنانی با بیان اینکه الزامی به تعطیلی بسیاری از روزها در طول سال نیست، گفت: به طور حتم برای کاهش بسیاری ازمشکلات اقتصادی در جامعه تعطیلات باید ساماندهی شود، اما نظرات متفاوت و گرایش‌های سلیقه ای تاکنون مانع از پیگیری طرح کاهش تعطیلات در کشور شده است.

او در خصوص کاهش تعطیلات نوروزی در کشور، گفت: معتقدم که تعطیلات دو هفته ای نوروز حتی اگر کاهش هم پیدا کند، هیچ نتیجه مثبتی برای جامعه نخواهد داشت؛ زیرا درست است که اداره های دولتی هرسال از 5 فروردین فعالیت های کاری خود را آغازمی کنند، اما از این تاریخ تا پایان تعطیلات اداره ها فعالیت قابل توجهی را انجام نداده و به طور طبیعی کارایی ندارند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر مسئولان درهیات دولت ومجلس ضرورت کاهش تعطیلات در کشور را احساس کنند، می‌توان به ساماندهی تعطیلات فکر کرد در غیر اینصورت اکتفا به برخی طرح‌ها و صحبت از کاهش تعطیلات هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

 

23231

 

کد N796492

وبگردی