آفتاب
رئیس کل دادگستری استان تهران:

کثرت پرونده و کمبود کادر قضایی به مخاطرات قضاوت افزوده است

کثرت پرونده و کمبود کادر قضایی به مخاطرات قضاوت افزوده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: شغل قضاوت در زمره بهترین و شریف‌ترین مناصب اجتماعی قرار دارد که در کنارش مخاطرات سختی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: شغل قضاوت در زمره بهترین و شریف‌ترین مناصب اجتماعی قرار دارد که در کنارش مخاطرات سختی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در اولین گردهمایی سازماندهی رابطین فرهنگی دادگستری استان تهران که صبح امروز در دادگستری استان تهران برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی ما به اقتضای این که دارای مردمی مسلمان و نظام و حکومتی اسلامی است نیاز است که ما در زندگی فردی و اجتماعی خویشتن خویش را با فرهنگ ناب اسلامی تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: ما باید زندگی‌مان را بر پایه و اصول دین اسلام بنیانگذاری کنیم که اگر اینگونه باشیم هم دنیای خوب و هم آخرتی زیباتر خواهیم داشت؛ لذا همه ما نیازمندیم که از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در زندگی‌هایمان بهره ببریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: برخی از افراد که در مشاغلی با مخاطرات بیشتری روبرو هستند باید بیش از دیگران به خویشتن خویش توجه کنند. از جمله مشاغلی که مخاطرات فراوان آن را فراگرفته منصب قضا و یکایک مشاغل مربوط به قوه قضاییه است؛ بنابراین ضعف در این مسئولیت مخاطراتی را همراه خود دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه می‌طلبد که ما بیش از سایرین در جهت ارتباط با خدا و خویشتنداری گام برداریم تصریح کرد:‌ این شغل ذاتا با آسیب‌هایی مواجه است که اگر این گونه نبود نمی‌گفتند که قضاوت لبه پرتگاه آتش جهنم است، اما باید بدانیم که قضاوت در زمره‌ بهترین و شریف‌ترین مناصب اجتماعی قرار دارد، اما در جوارش مخاطرات سختی قرار گرفته است. لذا باید تلاش کنیم دامنمان را از این آسیبها جمع کنیم تا خدای نکرده گرفتار نشویم.

اسماعیلی ادامه داد: ذات شغل ما این اقتضا را دارد که مثلا برخی از اصحاب پرونده بخواهند قاضی را فریب دهند یا آن را منحرف کنند و یا این که او را تهدید کنند. غافل از این که اگر این لغزش صورت بگیرد با سقوط در آتش مواجه خواهیم بود. امروز یکی از عواملی همچون کثرت پرونده و ارباب رجوع و کمبود کادر قضایی به مخاطرات کار ما افزوده است که البته این عوامل، عوامل عرضی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه علاج و نسخه درمان برای مخاطرات ذاتی و عرضی وجود دارد، تصریح کرد:‌ درمان آن اخلاق، معنویت، تقویت ارتباط با خدا و خدامحوری است؛ بنابراین می‌طلبد که ما بیش از دیگران به این موضوع مهم اهتمام داشته باشیم.

وی در پایان گفت: ماه رجب و برکات این ماه این شرایط را فراهم می‌کند که بتوانیم با تقویت بنیه معنوی خودمان این سختی‌ها و مخاطرات را به سلامت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

کد N796434

وبگردی