آفتاب

خاورمیانه و یمن، موضوع دیدار رئیس سیا با سیسی

خاورمیانه و یمن، موضوع دیدار رئیس سیا با سیسی

در آستانه نشست سران نظامی کشورهای عضو اتحادیه عرب به منظور تشکیل نیروی دفاعی مشترک عربی، رئیس‌جمهوری مصر و رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار و درخصوص آخرین رویدادهای منطقه به ویژه حوادث اخیر یمن بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل ازپایگاه اینترنتی ایلاف، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر روز یکشنبه با جان برنان، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و هیات آمریکایی همراهش در قاهره دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه یمن بحث و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این نشست درخصوص همکاری‌های بیش‌تر مصر و آمریکا در پاره‌ای از مسائل مشترک و نیز تحولات اخیر خاورمیانه و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم، توافق کردند.

در ادامه این نشست سیسی و برنان درخصوص راه‌های تحکیم روابط دو جانبه و راهکارهای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه یمن و همچنین اهمیت گسترش روابط استراتژیک در برقراری صلح در منطقه و خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کردند.

دیدار میان رئیس سازمان سیا و عبدالفتاح سیسی دو روز پیش از آغاز نشست سران نظامی کشورهای عضو اتحادیه عرب در خصوص تشکیل نیروی مشترک عربی در قاهره انجام شد.

سران کشورهای عربی 29 مارس گذشته توافق کردند تا به منظور تامین امنیت کشورهای عربی، نیروی مشترک دفاعی را تشکیل دهند و به همین منظور نشستی با حضور سران و فرماندهان نظامی کشورهای عربی روز چهارشنبه 22 آوریل(2 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N796164

وبگردی