آفتاب
میرمحمدی با مهر تشریح کرد:

تخلفات دولت در خرید و پرداخت یارانه شیر دامداران

تخلفات دولت در خرید و پرداخت یارانه شیر دامداران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تخلف کارخانه داران لبنیات در خرید شیر دامداران پایین‌تر از نرخ دولتی و عدم پرداخت یارانه شیر کشاورزان در سال ۹۳ توسط دولت خبر داد.

سید حسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، حمایت از کشاورزان و دامداران را یکی از اصول مهم اجرای اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی خواند و گفت: دولت سال گذشته قیمت شیر را ۱۴۴۰ تومان مصوب کرد و کارخانه داران خصوصی از نیمه دوم سال به ازای هر کیلو شیر هزار تومان به دامداران پرداخت کردند. کارخانه داران دولتی نیز هزار و ۱۰۰ تومان. و مشخص نیست مابه التفاوت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت شیر مصوب تا پرداختی به کشاورزان به جیب چه کسی می‌رود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یارانه شیر دامداران در وزارت کشاورزی به تصویب رسیده است اما در سال ۹۳ هیچ یارانه ای به دامداران پرداخت نشد. در سال ۹۴ جدیدا این وزارتخانه اقدام به پرداخت یارانه شیر سه ماهه اول سال ۹۳ به دامداران کرده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در آغاز سال ۹۴ هنوز یارانه شیر سه ماهه دوم، سوم و چهارم سال ۹۳ به دامداران پرداخت نشده است و دامداران در حال ورشکستگی هستند زیرا آنان درآمدی جز فروش شیر ندارند که از یک سو شیر آنها را ارزان می خرند و از سوی دیگر یارانه شیر را نمی پردازند.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه دولت باید یارانه شیر دامداران را به موقع پرداخت کند، گفت: کل اعتبارات یارانه شیر دامداران در سه ماهه اول سال ۹۳ که در حال پرداخت شدن می باشد ۳۰۰ میلیارد تومان است که تا امروز به دو سوم دامداران پرداخت شده و دامداران خرد هنوز یارانه را دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: کشاورزان و دامدارانی که از حداقل درآمد برخوردارند ۹ ماه یارانه شیر از دولت طلبکار می باشند و برای حل معضلات و مشکلات زندگی شان مجبور به فروش دامهایشان به کشتارگاهها هستند.

کد N796162

وبگردی