آفتاب

دولت مستعفی یمن خلع سلاح حوثی‌ها را پیش شرط آغاز مذاکرات دانست

دولت مستعفی یمن خلع سلاح حوثی‌ها را پیش شرط آغاز مذاکرات دانست

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن تاکید کرد که قبل از آغاز هر طرحی در یمن، حوثی‌ها و همپیمانان آنها باید از مواضع خود عقب‌نشینی و سلاح‌های خود را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه با تاکید بر اینکه پیش از اجرای هر طرحی در یمن، عقب‌نشینی و خلع سلاح باید صورت گیرد، گفت: آنچه در یمن مورد نظر است تنها یک چیز است و آن اجرای فوری تصمیم شورای امنیت از سوی علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین و حوثی‌ها است.

یاسین در ادامه مدعی شد: حوثی‌ها و صالح در یمن عامل اصلی مشکل هستند و طرح‌های پیشنهادی از سوی ایران و یا صالح و طرفدارانش دلیلی بر دخالت آنان در یمن است.

نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن گفت که بارها و بارها خواستار ایجاد مناطق امن با نظارت نیروهای وابسته به دولت مستعفی و یا نیروهای ائتلاف عربی برای ارائه خدمات پزشکی و کمک‌های غذایی به شهروندان یمنی شده است و افزود: تعیین این مناطق بر عهده فرماندهی عملیات «طوفان قاطع» نهاده شده است و با ایجاد این مناطق فرصت بازگشت مشروعیت فراهم می‌شود.

یاسین در ادامه مدعی شد: حملات هوایی به تسلیحات و انبار مهمات حوثی‌ها و صالح ضربات بزرگی وارد کرده و با توجه به سخنرانی‌های رهبران این گروه، می‌توان فهمید که تلاش می‌کنند جامعه جهانی را با خود همراه کنند.

انتهای پیام

کد N796148

وبگردی