آفتاب
ادعای یک سناتور آمریکایی؛

بازببینی توافق دست اوباما برای مذاکره با ایران را بازتر می کند

بازببینی توافق دست اوباما برای مذاکره با ایران را بازتر می کند

یکی از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا مدعی شد لایحه کنگره در مورد بازبینی توافق احتمالی ایران و ۱+۵، قابلیت دیپلماتیک اوباما را در مذاکره با ایران افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور «بن کاردین» عضو دموکرات کمیته روابط خارجه سنای آمریکا، روز گذشته در صحبت با برنامه «استیت آف دی یونین» شبکه خبری سی ان. ان. مدعی شد: لایحه ای که به کنگره آمریکا اجازه ارزیابی توافق هسته ای با ایران را بدهد دست دولت «اوباما» را برای مذاکره با تهران باز می کند.

هفته گذشته کمیته روابط خارجی سنا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن کنگره می تواند توافق احتمالی ایران و ۱+۵ را مورد بازبنی قرار دهد. این طرح قرار است در سنا و مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود. 

به گفته وی، با استناد به این لایحه، رئیس جمهور آمریکا برای ارائه راه حل دیپلماتیکی که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود در موضع قدرتمند تری قرار می گیرد.     

علاوه بر این، کاردین تصریح کرد: رای هفته گذشته کمیته روابط خارجی مجلس سنا را نباید به حساب رای دادن به مقبولیت (یا عدم مقبولیت) توافقی بدانیم که هنوز در حال مذاکره بر سر آن هستیم.  

کد N796125

وبگردی