آفتاب

85 درصد زندانیان غیرعمد ایلام صادرکنندگان چک‌ بلامحل هستند

85 درصد زندانیان غیرعمد ایلام صادرکنندگان چک‌ بلامحل هستند

مدیرعامل ستاد دیه شعبه ایلام با اعلام جمعیت 192 نفری محکومان غیرعمد این استان گفت: از این آمار 181 نفر با محکومیت مالی و به طور دقیق‌تر 164 زندانی به دلیل صدور چک بلامحل راهی حبس شده‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ عبدالحمید خدایاری در دیدار خود با مدیرکل و مسئولان اداره کل زندان‌های این استان ضمن تاکید بر فعالیت رسانه‌ها در راستای اعتلای سنت حسنه آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در نظر داریم از خرداد ماه جشن‌های گلریزان این نهاد مردمی را با همکاری استانداری، دادگستری استان و فرماند‌اری‌های شهرستان‌ها برگزار کرده تا به اعتبار کمک‌های مردمی شاهد حداکثری جمعیت 192 نفری مددجویان حاضر در سطح زندان‌های استان باشیم.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری این جشن‌ها همواره بحث فرهنگسازی از الویت‌های این ستاد خواهد بود، گفت: در تمامی مراسم گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد به ‌صورت جدی و عملی با محوریت تبیین پرونده‌های مربوط به مهریه، چک‌های بانکی، مقررات رانندگی و بالاخص حوادث کارگاهی در تلاش هستیم به همان اندازه که در بحث آزادی می‌کوشیم از ورود نا خواسته افراد به زندانها نیز بکاهیم.

خدایاری با اشاره به اینکه 164 نفر از جمعیت حال حاضر زندان‌های استان را محکومان مالی ناشی از صدور چک بلامحل تشکیل داده‌اند، گفت: سوای افرادی که با اعمال کلاهبردارانه نسبت به صدور چک بلامحل اقدام می‌کنند این آمار که 85 درصد جمع 192 نفری کل مددجویان استان را شامل می‌شوند، امری است که به یک اقدام بزرگ فرهنگی نیاز داشته و به جهت اینکه بسیاری از این افراد ضامنان بسیاری از وام‌های معمول هستند، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی عمومی را می‌طلبد.

وی با بیان این مطلب که همه افراد حتی با کمک هزار تومنی می‌توانند خودشان جزو خیران این نهاد مردمی باشند، تصریح کرد: با عنایت به همین مبالغ به ظاهر ناچیز اما ارزشمند اگر تنها چهار رقم آخر حقوق کارمندان که کمتر از یک هزار تومان است را به منظور کمک به زندانیان نیازمند به ستاد دیه اهدا شود با اتکاء به همین مبلغ بسیاری از سرپرستان آبرومند خانواده‌های زندانیان غیرعمد از حبس رهایی خواهند یافت.

مدیرعامل ستاد دیه ایلام با تشریح عملکرد سال گذشته این ستاد مردمی گفت: در سال 93 با همت مردمی تعداد 81 نفر زندانیان جرائم غیرعمد و مالی این استان با مبلغ بدهی بیش از 28 میلیارد و 505 میلیون ریال آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

خدایاری، افزود: 12 نفر از زندانیان با پرداخت مبلغ 165 میلیارد و 480 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد دیه استان و 49 نفر هم با پرداخت تسهیلات 9 میلیارد و 362 میلیون ریالی ستاد دیه کشور آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به کمک‌های خیرین غیربومی این استان در زمینه استخلاص مددجویان آبرومند این استان ادامه داد: در سال گذشته 11 زندانی از محل کمک‌های خیرین تهرانی با پرداخت مبلغ 802 میلیارد ریال و تعدادی هم از طریق محل تسهیلات بانک‌های عامل با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی تعداد آزادی‌ها از طریق تسهیلات صندوق خسارت‌های بدنی کشور را 8 نفر با پرداخت مبلغ 6 میلیارد و 128 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: آورده شخصی خود زندانیان در سال گذشته 10 میلیارد و 196 میلیون ریال بوده است.

خدایاری با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته پرونده آزادی 53 زندانی استان به تهران جهت تأمین اعتبار ارسال شد، ادامه داد: در حال حاضر با ارائه تسهیلات به 20مورد آنها موافق شده و مابقی نیز در دست رسیدگی هستند و به‌ زودی این افراد آزاد خواهند شد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان ایلام در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک گسترش حس نوع دوستی موجب ارتقاء سطح سلامت اجتماعی و آرامش عمومی می‌شود.

انتهای پیام

کد N796084

وبگردی