آفتاب
دریادار سیاری:

دیپلماسی عمومی راه مقابله با تهدیدها/قصد تجاوزبه هیچ کشوری نداریم

دیپلماسی عمومی راه مقابله با تهدیدها/قصد تجاوزبه هیچ کشوری نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه دیپلماسی عمومی راهکار مقابله با تهدیدهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگویی ویژه با برنامه زنده «بدون خط خوردگی» به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی پرداخت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فرمانده معظم کل قوا درباره ارتش مطالب ارزشمندی را عنوان کردند و بر ویژگی های خاص و به بصیرت دینی و پایبندی به قوانین دینی در اداره ارتش تاکید داشتند.

دریادار سیاری افزود: ایشان همچنین در خصوص کسب آمادگی در همه ابعاد تدابیری را بیان فرمودند؛ در حوزه آمادگی روز افزون نیروی دریایی نیز تدابیر معظم له در جلسات قبل، به عنوان حضور در آب های آزاد برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا برای تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام کرده ایم و باید تدابیری را پیگیری کنیم که در این راستا ساخت ناوشکن های موشک انداز، زیر دریایی ها و شناورها از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

دریادار سیاری خاطرنشان ساخت: ایشان فرمودند در حوزه پرورش نیروی انسانی باید تلاش های بیشتری صورت گیرد که به توان دفاع کشور بیانجامد و در مقابل هر تهدیدی جوابگو خواهد بود.

وی در این راستا به لزوم توسعه دیپلماسی بین المللی تاکید کرد و افزود: نخستین مسئله مورد نیاز توسعه دیپلماسی است؛ از طریق ارتباط با سایر کشورها و اعلام موضع جمهوری اسلامی، مبنایی که آقا فرمودند در دستور کار است؛ یعنی اینکه ارتقای توان رزمی برای دفاع از کشور مدنظر ماست.

دریادار سیاری تصریح کرد: ضمن توسعه دیپلماسی باید مواضع جمهوری اسلامی را به همگان اعلام کنیم تا بدانند قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم؛ از دیگر سو باید ارتقای توان دفاعی روز افزون شود.

وی یادآور شد: اگر توان دفاعی داشته باشیم، خواهیم توانست این مهم را جا بیندازیم که ملتی صلح طلب هستیم.

دریادار سیاری گفت: توسعه دیپلماسی در ابعاد مختلف از وظایف دولت و وزارت امور خارجه است؛ اما در سطح نیروی دریایی تعبیری از سوی مقام معظم رهبری داریم که نیروی دریایی می تواند در کنار وزارت خارجه اثر گذار باشد.

وی افزود: اخیرا ناوگروه های ما از کشورهای جنوب شرق آسیا بازدید داشتند که در حقیقت ارسال پیام صلح و دوستی است؛ در این راستا رفت و آمدها و توسعه روابط می تواند در حوزه این دیپلماسی نقش داشته باشد.

دریادار سیاری اتحاد، همبستگی، آشنایی با یکدیگر و تشخیص مواضع جهوری اسلامی ایران را از جمله راهکارهای خنثی سازی تهدید ها دانست و خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند ارتقای بصیرت مسئولین نظام های حاکم بر منطقه باید مبتنی بر آگاهی از ترفندهای رژیم صهیونیستی باشد.

گفتنی است این برنامه با اجرای سوسن حسنی دخت روانه آنتن شد.

کد N796061

وبگردی