آفتاب

افغانستان؛ دیروز طالبان، امروز داعش

افغانستان؛ دیروز طالبان، امروز داعش

معاون ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفت، افرادی که در برخی نقاط این کشور اقداماتی شبیه داعش در عراق و سوریه را انجام می‌دهند، همان طالبان روزهای گذشته هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بخدی، حسام الدین حسام، معاون ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان که در جلسه مجلس سنای این کشور صحبت می‌کرد، در مورد فعالیت داعش گفت: داعش در افغانستان همان طالبان روزهای گذشته است و با رویکرد افراطی عمل می‌کند.

او افزود که اعضای طالبان در برخی مناطق افغانستان، پرچم داعش را بلند کرده و قصد دارند با این کارشان ترس و وحشت در میان مردم ایجاد کنند.

حسام گفت که امنیت ملی افغانستان برای تعقیب این‌گونه افراد و دشمنان مردم افغانستان امکانات خوبی در دست دارد.

مرادعلی مراد، فرمانده نیروی زمینی ارتش افغانستان نیز سال جاری را از دشوارترین سال‌ها برای نیروهای مسلح افغانستان خواند و گفت: امسال یکی از پرچالش‌ترین و دشوارترین سال‌های پیش رو برای نیروهای امنیتی کشور خواهد بود، به این دلیل که با سرکوب یک گروه، گروهی دیگری ظهور می‌کند.

مراد هم‌چنان طالبان و داعش را دشمن مردم افغانستان خواند و افزود که نیروهای امنیتی آماده دفاع در مقابل این گروه‌ها هستند و در مقابل آنان بی‌تفاوت نخواهند بود.

از سوی دیگر، نورالحق علومی، وزیر کشور افغانستان اعلام کرد، نیت سوء دشمنان مردم افغانستان تا به حال پایان نیافته‌ است. او در مورد حضور داعش در افغانستان گفت که تنها پرچم سفید پایین شده و پرچم سیاه جای آن را گرفته ‌است.

علومی گفت: دشمن اصلی همان دشمن اول است که یک روز به نام القاعده، یک روز به نام طالبان و روز دیگر به نام داعش شکل می‌گیرد و هیچ تفاوتی میان این گروه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N795840

وبگردی