آفتاب
نخست وزیر یونان:

اروپا نیازمند طرحی فوری برای مقابله با بحران مهاجرین است

اروپا نیازمند طرحی فوری برای مقابله با بحران مهاجرین است

نخست وزیر یونان خواستار اقدام فوری اتحادیه اروپا در زمینه مقابله با بحران انسانی ناشی از مهاجرت غیرقانونی به اروپا از طریق دریای مدیترانه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «الکسیس چیپراس» که در یک نطق تلویزیونی سخن می گفت، اظهار داشت: منطقه مدیترانه نباید گورستانی دریایی باشد و کشورهای جنوب اروپا به انباری از روح انسانی بدل شوند.

سخنان نخست وزیر یونان ساعاتی پس از آن غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در ساحل لیبی بیان شد. در این سانحه تمام 700 سرنشین این قایق جان باختند. گفته می شود که غرق شدن این قایق بدترین فاجعه انسانی در موج مهاجرت به اروپا در دریای مدیترانه بوده است.

چیپراس گفت اتحادیه اروپا باید طرحی را برای این مساله ارائه دهد که شامل حمایت کشورهای عضو از کشورهای جنوب قاره اروپا به ویژه یونان و ایتالیا باشد زیرا این کشور با موج مهاجران و پناهجویانی روبه رو هستند که از شمال آفریقا و خاورمیانه راهی اروپا می شوند.

پیش از این نیز پاپ فرانسیس خواستار اتخاذ تصمیمی عاجل در خصوص سیل مهاجرین به اروپا از طریق دریای مدیترانه شد. وی با درخواست خود از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای انجام اقداماتی در مورد روند افزایشی ورود مهاجران غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه، به مقامات ایتالیایی در خصوص فشار بر این اتحادیه پیوست.

کد N795839

وبگردی