آفتاب
قاضی پور به ایسنا خبر داد

تهیه طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

تهیه طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

نماینده مردم ارومیه از تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون مشترک خبر داد.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: کمیسیون مشترک ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که متشکل از کمیسیون‌های صنایع و معادن، اقتصادی و قضایی و حقوقی و اجتماعی است طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را تهیه و در آخرین جلسه آن که امروز تشکیل شد با اصلاحاتی پیش‌نویس آن را نهایی کرده است.

رییس کمیسیون مشترک ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به ویژگی‌ها و اصلاحات انجام گرفته روی این طرح گفت: در قالب این طرح بانک جامع اطلاعاتی با یکپارچه شدن بانک اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بانک‌ها،‌ سازمان ثبت احوال،‌ سازمان امور مالیاتی و گمرک تشکیل می‌شود تا دسترسی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به اطلاعات جامع فراهم شود.

وی ادامه داد: براساس تمهید پیش بینی شده در این طرح رییس این سازمان به پیشنهاد رییس قوه قضاییه و تایید رهبری انتخاب می‌شود.

قاضی‌پور با اشاره به اصلاحات انجام گرفته در این طرح در جلسه امروز کمیسیون مشترک گفت: در آخرین جلسه کمیسیون که رییس مجلس نیز حضور داشت به پیشنهاد لاریجانی شعبه دادسرای انتظامی قضات و دادگاه انتظامات به طرح افزوده شد. همچنین نایب رییس مجلس نیز به ترکیب شورای سیاستگذاری سازمان مذکور اضافه شد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به مغایرت اصل 75 با طرح مذکور گفت: از آنجا که تاسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بار مالی دارد در این طرح پیش بینی شده است منابع مالی توسط قوه قضاییه تامین شود. همچنین برخورد با مفسدان اقتصادی در حوزه زمین و مسکن نیز از جمله وظایف سازمان مذکور خواهد بود.

انتهای پیام

کد N795780

وبگردی