آفتاب

اعزام اورژانس هوائی برای انتقال کشاورز مصدوم

اعزام اورژانس هوائی برای انتقال کشاورز مصدوم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بالگرد اورژانس هوائی برای انتقال کشاورز مصدوم از روستای بارانلو خسروشاه به بیمارستان امام رضا تبریز اعزام و کشاورز 27 ساله را که دچار خونریزی شدید شده بود، از مرگ حتمی نجات داد.

دکتر روزبه رجائی غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، گفت: طی تماسی در ساعت 10 و چهار دقیقه امروز(یکشنبه) با اپراتوری اورژانس 115 و اعزام پایگاه فوریت‌های پزشکی خسروشاه به محل حادثه در زمین‌های کشاورزی روستای بارانلو در مسیر جاده تبریز- آذرشهر، تکنسین‌های اعزامی از مصدومیت کشاورز 27 ساله‌ای خبر دادند که تیغه‌های فرو رفته دستگاه شخم‌زنی، پاهای مصدوم را از چند ناحیه شکسته و موجب بروز خونریزی شده است.

وی گفت: با تلاش کارکنان آتش‌نشانی و جدا کردن دستگاه از تیغه‌ها و ثابت‌سازی محل زخم تیغه‌ها توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی، همزمان اورژانس هوائی نیز به محل اعزام شد.

دکتر رجائی گفت: شدت شکستگی و خونریزی مصدوم حیات بیمار را تهدید می‌کرد که با اعزام اورژانس هوائی اقدامات لازم انجام و جوان از مرگ حتمی نجات یافت.

براساس این گزارش، در چند روز گذشته این دومین حادثه مربوط به کشاورزان بود، به طوریکه در حادثه‌ای در 27 فروردین، گیرکردن تیغه دستگاه شخم‌زنی در پای کشاورز و شکستن آن و خونریزی شدید، جان این کشاورز 20 ساله آذرشهری را تهدید می‌کرد که با اعزام به موقع تکنسین‌های اورژانس توانست از مرگ حتمی نجات یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس 115 گفت: متاسفانه برخی از افراد به جهت تفریح یا شوخی با اورژانس 115 تماس می‌گیرند و با این کار با اشغال کردن خطوط تلفن اورژانس جان بیماران واقعی را به خطر می‌اندازند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها در خصوص اهمیت تلفن‌های امدادی، از والدین خواست در این خصوص به فرزندان خود آموزش دهند.

انتهای پیام

کد N795593

وبگردی