آفتاب

مک‌کین: پنتاگون واقعیت شهر رمادی عراق را انکار می‌کند

مک‌کین: پنتاگون واقعیت شهر رمادی عراق را انکار می‌کند

ایسنا نوشت:

جان مک‌کین، سناتور جمهوی‌خواه از سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که گفته بود، سقوط شهر رمادی عراق، پیروزی «نمادین» برای تروریست‌های داعش نخواهد بود، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش شکبه خبری سی‌ان‌ان، مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا با صدور بیانیه‌ای گفت: نادیده گرفتن اهمیت استراتژیک رمادی، نادیده گرفتن واقعیت و توهین به خانواده صدها آمریکایی جوان شجاع است که در دوران تسلط القاعده بر این شهر، کشته شدند.

وی افزود: استراتژی کنونی آمریکا دفاع از پالایشگاه نفت بیجی و رها کردن مرکز استان الانبار به دست داعش است. رمادی در 70 کیلومتری غرب بغداد است و زیر حملات گسترده داعش قرار گرفته است.

به رغم موقعیت رمادی، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پنجشنبه گذشته گفت که این شهر از هیچ نظر «نمادین» محسوب نمی‌شود چراکه داعش رسماً آن را به عنوان بخشی از خلافت خود اعلام نکرده است.

وی همچنین تاکید کرد که شهر رمادی «در آینده عراق محوریت» ندارد. در شرایطی که رمادی زیر حملات بیرحمانه داعش قرار دارد، این مقام ارشد آمریکا گفته است که سقوط شهر نقطه عطفی در کمپین نظامی کنونی علیه گروه تروریستی داعش محسوب نمی‌شود.

سناتور جان مک‌کین سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش را «وصف عوامانه» توصیف کرد.

وی در ادامه به گزارش‌های خبری اشاره کرد که براساس آن 150 هزار زن، مرد و کودک عراقی از دست جنایت‌های داعش گریخته‌اند.

52261

کد N795558

وبگردی