آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد؛

کاهش قیمت نهاده‌های دامی/ قاچاق دام ایرانی به ترکیه

کاهش قیمت نهاده‌های دامی/ قاچاق دام ایرانی به ترکیه

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور از کاهش قیمت نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: قاچاق گوساله به ترکیه همچنان ادامه دارد.

سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با مهر از کاهش قیمت نهاده‌های دامی نسبت به روزهای ابتدایی سال خبر داد و اظهارداشت: قیمت ذرت، جو و کنجاله سویا به طور کلی بین ۳ تا ۱۰ درصد کاهش یافته، چراکه قیمت‌های جهانی این محصولات پایین آمده است.

وی با بیان اینکه هنوز قیمت علوفه‌های خشبی از جمله یونجه و ذرت علوفه‌ای گران است، گفت: قیمت یونجه در حال حاضر ۱۲۰۰ تومان است.

سلطانی سروستانی درباره احتمال افزایش قیمت شیرخام طی سال‌جاری تصریح کرد: هنوز ما نتوانستیم شیرخام را به قیمت مصوبه سال قبل به کارخانجات بفروشیم و آنها به ندرت شیرخام دامداران را به قیمت ۱۲۵۰ تومان خریدند و اغلب مبلغ پرداختی‌شان برای شیرخام ۱۱۰۰ تومان بود، ضمن اینکه فعلا بحث بر سر قیمت پارسال است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر قاچاق دام زنده از کشور نیز گفت: صادرات دام سبک(گوسفند و بز) آزاد است و این صادرات بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می‌شود اما گوساله‌های تازه از شیرگرفته شده که وزن‌شان نیز کم است و اصطلاحا گوساله نارس نامیده می‌شوند، به کشور ترکیه قاچاق می‌شوند.

 

 

کد N795463

وبگردی